an online Instagram web viewer
  • fadzfadzillah
    fadzillah ahmad
    @fadzfadzillah

Images by fadzfadzillah

Rindunya tempat duduk sendiri .tempat yg byk barang ,byk buku ,byk kertas ,byk pen ,byk pensil semualah banyak πŸ˜…πŸ˜†
Rindunya tempat duduk sendiri .tempat yg byk barang ,byk buku ,byk kertas ,byk pen ,byk pensil semualah banyak πŸ˜…πŸ˜†
Jom puasa esok πŸ˜‡πŸŒ·
Jom puasa esok πŸ˜‡πŸŒ·
Ujian. Penat penat penat dah
.
Ini manusia, sering saja mengeluh saat uijian menerpa. Begitu juga dengan saya. Sakitkan , kadang –kadang tertanya macam mana nak bangkit semula ni
.
Tiada kekuatan selain dari pemilik kekuatan, dan kita ini perlu rendah kan sombong dan ego dalam diri pohonlah padaNya
.
Apa yang saya sedar semakin saya mendekatinya semakin dia menguji. Kini saya semakin positive dengan ujianNya
.
Allah , Allah Allah. Kuatkan kami dalam mujahadah ini. Ujian kenapa tidak ia jadikan kita lebih sabar lebih kuat. lebih dekat dengan Allah. Penghapus dosa dan semestinya ia tanda kasih sayang Allah
.
Membebankan? Tidak! .kita layak diuji kerana kita hamba. Syukurlah dalam setiap apa yang kita lalui dan yang telah Allah tetapkan .teruskan kuat πŸ˜‡πŸ€§
Ujian. Penat penat penat dah . Ini manusia, sering saja mengeluh saat uijian menerpa. Begitu juga dengan saya. Sakitkan , kadang –kadang tertanya macam mana nak bangkit semula ni . Tiada kekuatan selain dari pemilik kekuatan, dan kita ini perlu rendah kan sombong dan ego dalam diri pohonlah padaNya . Apa yang saya sedar semakin saya mendekatinya semakin dia menguji. Kini saya semakin positive dengan ujianNya . Allah , Allah Allah. Kuatkan kami dalam mujahadah ini. Ujian kenapa tidak ia jadikan kita lebih sabar lebih kuat. lebih dekat dengan Allah. Penghapus dosa dan semestinya ia tanda kasih sayang Allah . Membebankan? Tidak! .kita layak diuji kerana kita hamba. Syukurlah dalam setiap apa yang kita lalui dan yang telah Allah tetapkan .teruskan kuat πŸ˜‡πŸ€§
Aamiiiin
Aamiiiin
Regrann from @jom_dakwah -  Ujian Allah bukan melemahkan...
Tapi memberi kekuatan...
.
Kerana rindu...
Allah bagi ujian berliku...
Ngadu pada Tuhan yang satu...
Luah pada dia jika perlu...
.
Ujian Allah tak lama...
Sampai masa Allah akan tunjukkan hikmah...
Atas segala ujian yg Allah hadiah...
.
Sabarlahlah...
Sesungguhnya Allah dekat dengan kamu...
Lebih dekat dari urat nyawamu...
.
.
--------------------------------------
--------------------------------------
-------------------------------------- .
Ingin belajar berniaga? Tiada modal? Tiada ilmu?  Tiada pengalaman? Nak cari duit lebih? Jom join @jomdrop "Company Dropship Terbaik No.1 Di Malaysia".
.
.
#jommuhasabahdiri #jomdropJDjd - #regrann
Regrann from @jom_dakwah - Ujian Allah bukan melemahkan... Tapi memberi kekuatan... . Kerana rindu... Allah bagi ujian berliku... Ngadu pada Tuhan yang satu... Luah pada dia jika perlu... . Ujian Allah tak lama... Sampai masa Allah akan tunjukkan hikmah... Atas segala ujian yg Allah hadiah... . Sabarlahlah... Sesungguhnya Allah dekat dengan kamu... Lebih dekat dari urat nyawamu... . . -------------------------------------- -------------------------------------- -------------------------------------- . Ingin belajar berniaga? Tiada modal? Tiada ilmu? Tiada pengalaman? Nak cari duit lebih? Jom join @jomdrop "Company Dropship Terbaik No.1 Di Malaysia". . . #jommuhasabahdiri  #jomdropJDjd  - #regrann 
My morning view
My morning view
Dari mata tu nampak tak apa yang sedang saya rasa sekarang? πŸ˜…
Dari mata tu nampak tak apa yang sedang saya rasa sekarang? πŸ˜…
Berganda ganda Allah uji. Takpela ,kita sabar ye mak. Allah nak naikkan darjat kita ,insyaAllah ada ganjaran
Berganda ganda Allah uji. Takpela ,kita sabar ye mak. Allah nak naikkan darjat kita ,insyaAllah ada ganjaran
Regrann from @jom_dakwah -  Allah rindu tu ..
.
pernah tak tiba tiba rasa sebak ? 
pernah tak tiba tiba rasa sedih ? 
pernah tak tiba tiba rasa rindu ? .
Tapi semua tak tahu kenapa . Tak tahu sebab apa .
.
Itu tanda nya Allah rindu . Allah rindu rintihan DOA dan HAJAT kita . Cuba ingat balik . Bila kali terakhir kita bermunajat sepenuh curahan hati kita pada Allah ? .
.
semalam ? 
kelmarin ? 
minggu lepas ? 
tak pernah langsung ? .
.
Allah . Allah .. Bila tiba tiba rasa nak menangis . Sebak rasa macam tak kena . Ingatlah . Allah sedang rindu akan kamu.
.
Mungkin dengar nasihat, rasa teruntun hati tu . Padahal takde ayat touching pun . Tapi kita yang over over nak se sebak pulak.
.
No no . Itu rasa Allah yang bagi . .
Cuba kalau .
Rasa sedih sebak nak menangis . 
Kita cepat cepat pergi toilet .
.
Bukak paip dan Amik wudhu' . Masa amik wudhu tu hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu . Konfem makin lebat hujan air mata . Sebab ape ? Sebab nak pergi jumpa Allah ni.
.
Hamparkan sejadah . Solat lah . Doa lah . Minta lah . Allah dengar . Allah rindu tu . Sebab tu Allah bagi rasa sedih tu.
.
Nah . Lepas siap mengadu . Mesti rasa lega . Sebab Allah dah dengar rintihan kita . Bersyukurlah kerana masih ada yang sayang.
.
walaupun tiada bahu untuk bersandar untuk melepaskan rasa sedih kecewa marah ,, tapi.
.
Kita masih ada lantai untuk bersujud . Kita masih ada Allah untuk di adukan segala masalah .
.
Okay . Jangan sesedih lagi . 
La tahzan . Innallaha ma'ana.
.
.
#share #jomrepost #jomMUHASABAHdiri - #regrann
Regrann from @jom_dakwah - Allah rindu tu .. . pernah tak tiba tiba rasa sebak ? pernah tak tiba tiba rasa sedih ? pernah tak tiba tiba rasa rindu ? . Tapi semua tak tahu kenapa . Tak tahu sebab apa . . Itu tanda nya Allah rindu . Allah rindu rintihan DOA dan HAJAT kita . Cuba ingat balik . Bila kali terakhir kita bermunajat sepenuh curahan hati kita pada Allah ? . . semalam ? kelmarin ? minggu lepas ? tak pernah langsung ? . . Allah . Allah .. Bila tiba tiba rasa nak menangis . Sebak rasa macam tak kena . Ingatlah . Allah sedang rindu akan kamu. . Mungkin dengar nasihat, rasa teruntun hati tu . Padahal takde ayat touching pun . Tapi kita yang over over nak se sebak pulak. . No no . Itu rasa Allah yang bagi . . Cuba kalau . Rasa sedih sebak nak menangis . Kita cepat cepat pergi toilet . . Bukak paip dan Amik wudhu' . Masa amik wudhu tu hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu . Konfem makin lebat hujan air mata . Sebab ape ? Sebab nak pergi jumpa Allah ni. . Hamparkan sejadah . Solat lah . Doa lah . Minta lah . Allah dengar . Allah rindu tu . Sebab tu Allah bagi rasa sedih tu. . Nah . Lepas siap mengadu . Mesti rasa lega . Sebab Allah dah dengar rintihan kita . Bersyukurlah kerana masih ada yang sayang. . walaupun tiada bahu untuk bersandar untuk melepaskan rasa sedih kecewa marah ,, tapi. . Kita masih ada lantai untuk bersujud . Kita masih ada Allah untuk di adukan segala masalah . . Okay . Jangan sesedih lagi . La tahzan . Innallaha ma'ana. . . #share  #jomrepost  #jomMUHASABAHdiri  - #regrann 
Regrann from @jom_dakwah -  Kita tak akan mampu membahagiakan semua orang.
.
Ada saja musuh yang iri hati dalam setiap jagaan kita dalam perbuatan dan tutur bicara.
.
Maka bahagiakan Allah dengan menurut perintahNya,kerana setiap urusan kita mengharapkan redha Allah.
.
Dan bahagiakan ibu bapa kamu dengan mentaati mereka dan berkhidmat untuk mereka, kerana redha Allah adalah redha ibu bapa juga.
.
Cc - @en_pelukis .
.
.
#share #jomrepost #jomMUHASABAHdiri - #regrann
Regrann from @jom_dakwah - Kita tak akan mampu membahagiakan semua orang. . Ada saja musuh yang iri hati dalam setiap jagaan kita dalam perbuatan dan tutur bicara. . Maka bahagiakan Allah dengan menurut perintahNya,kerana setiap urusan kita mengharapkan redha Allah. . Dan bahagiakan ibu bapa kamu dengan mentaati mereka dan berkhidmat untuk mereka, kerana redha Allah adalah redha ibu bapa juga. . Cc - @en_pelukis . . . #share  #jomrepost  #jomMUHASABAHdiri  - #regrann 
Day 18
.
Night shift
Day 18 . Night shift
Regrann from @jom_dakwah -  Sabar.
.
Sabar adalah meneguhkan diri dalam menjalankan ketaatan kepada ALLAH.
.
Menahannya dari perbuatan maksiat, serta menjaganya dari perasaan dan sikap marah dalam menghadapi takdir ALLAH.
.
Semoga kita semua dapat bersabar dalam apa jua ujian yang di takdirkan keatas kita.
.
Kerana setiap yang di takdirkan pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.
.
Wallahu a'lam.
.
.
#share #jomrepost #jomMUHASABAHdiri - #regrann
Regrann from @jom_dakwah - Sabar. . Sabar adalah meneguhkan diri dalam menjalankan ketaatan kepada ALLAH. . Menahannya dari perbuatan maksiat, serta menjaganya dari perasaan dan sikap marah dalam menghadapi takdir ALLAH. . Semoga kita semua dapat bersabar dalam apa jua ujian yang di takdirkan keatas kita. . Kerana setiap yang di takdirkan pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya. . Wallahu a'lam. . . #share  #jomrepost  #jomMUHASABAHdiri  - #regrann 
PJJ la kita buat sementara waktu ni. Terima kasih bagi keizinan 😊
PJJ la kita buat sementara waktu ni. Terima kasih bagi keizinan 😊
Day 17
.
Rindu nak tengok mak senyum macam selalu. Rindu nak dengar mak membebel ,rindu nak makan masakan mak ,rindu nak dengar suara mak. Semua tentang mak ,semua rindu :')
.
Teruskan kuat ye mak. InsyaAllah ,pasti mak sihat. Terima kasih untuk yg sentiasa doakan mak ,datang tengok mak. Ingat mak kite dalam setiap doa kalian ye. Semoga Allah balas kebaikan semua. 😊
Day 17 . Rindu nak tengok mak senyum macam selalu. Rindu nak dengar mak membebel ,rindu nak makan masakan mak ,rindu nak dengar suara mak. Semua tentang mak ,semua rindu :') . Teruskan kuat ye mak. InsyaAllah ,pasti mak sihat. Terima kasih untuk yg sentiasa doakan mak ,datang tengok mak. Ingat mak kite dalam setiap doa kalian ye. Semoga Allah balas kebaikan semua. 😊
Allah sedang tunjukkan kasih sayangNya
Allah sedang tunjukkan kasih sayangNya
Betul sangat 😭
Betul sangat 😭