an online Instagram web viewer

#vscofilters medias

Photos

💚SPOTIFY PREMIUM💚
NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS
45 DAYS - 80 PHP
 2 MONTHS -  150 PHP
 3 MONTHS - 200 PHP
 4 MONTHS - 250 PHP
 8 MONTHS - 350 PHP
 1 YEAR - 500 PHP
 2 YEARS - 1000 PHP
LIFETIME - 1500 PHP
•
❤️NETFLIX PREMIUM❤️
1 MONTH - 250 PHP
2 MONTHS - 350 PHP
6 MONTHS -  800 PHP
8 MONTHS - 900 PHP
1 YEAR - 1000 PHP
•
🌹IFLIX PREMIUM🌹
1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP
3 MONTHS - 240 PHP
6 MONTHS - 460 PHP
8 MONTHS - 600 PHP
1 YEAR - 750 PHP
•
❣️HOOQ PREMIUM❣️
45 DAYS - 60 PHP
•
❣️VSCO PAID FILTERS❣️
FULLPACKAGE FOR 60 PHP
❣️VSCO X (android only)❣️
= 100 PHP
•
📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES
•
💵MODE OF PAYMENT💵
➡️ GCASH
➡️ PALAWAN EXPRESS
➡️ CEBUANA •
#spotify #spotifypremium #spotifypremiummurah #spotifypremiumph #iflixph #spotifyseller #lookingforph #lookingfor #cheapspotifypremium #cheapspotifypremiumph #hooqph #musiclover #spotifysellerph #netflix #netflixph #netflixpremiumph #netflixpremium #legitsellerph #premiumaccountsph #premiumph #spotifyph #vsco #vscocam #vscoph #vscocamph #vscofilters #vscofiltersph #vscophilippines
💚SPOTIFY PREMIUM💚 NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS 45 DAYS - 80 PHP 2 MONTHS - 150 PHP 3 MONTHS - 200 PHP 4 MONTHS - 250 PHP 8 MONTHS - 350 PHP 1 YEAR - 500 PHP 2 YEARS - 1000 PHP LIFETIME - 1500 PHP • ❤️NETFLIX PREMIUM❤️ 1 MONTH - 250 PHP 2 MONTHS - 350 PHP 6 MONTHS - 800 PHP 8 MONTHS - 900 PHP 1 YEAR - 1000 PHP • 🌹IFLIX PREMIUM🌹 1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP 3 MONTHS - 240 PHP 6 MONTHS - 460 PHP 8 MONTHS - 600 PHP 1 YEAR - 750 PHP • ❣️HOOQ PREMIUM❣️ 45 DAYS - 60 PHP • ❣️VSCO PAID FILTERS❣️ FULLPACKAGE FOR 60 PHP ❣️VSCO X (android only)❣️ = 100 PHP • 📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES • 💵MODE OF PAYMENT💵 ➡️ GCASH ➡️ PALAWAN EXPRESS ➡️ CEBUANA • #spotify  #spotifypremium  #spotifypremiummurah  #spotifypremiumph  #iflixph  #spotifyseller  #lookingforph  #lookingfor  #cheapspotifypremium  #cheapspotifypremiumph  #hooqph  #musiclover  #spotifysellerph  #netflix  #netflixph  #netflixpremiumph  #netflixpremium  #legitsellerph  #premiumaccountsph  #premiumph  #spotifyph  #vsco  #vscocam  #vscoph  #vscocamph  #vscofilters  #vscofiltersph  #vscophilippines 
💚SPOTIFY PREMIUM💚
NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS
45 DAYS - 80 PHP
 2 MONTHS -  150 PHP
 3 MONTHS - 200 PHP
 4 MONTHS - 250 PHP
 8 MONTHS - 350 PHP
 1 YEAR - 500 PHP
 2 YEARS - 1000 PHP
LIFETIME - 1500 PHP
•
❤️NETFLIX PREMIUM❤️
1 MONTH - 250 PHP
2 MONTHS - 350 PHP
6 MONTHS -  800 PHP
8 MONTHS - 900 PHP
1 YEAR - 1000 PHP
•
🌹IFLIX PREMIUM🌹
1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP
3 MONTHS - 240 PHP
6 MONTHS - 460 PHP
8 MONTHS - 600 PHP
1 YEAR - 750 PHP
•
❣️HOOQ PREMIUM❣️
45 DAYS - 60 PHP
•
❣️VSCO PAID FILTERS❣️
FULLPACKAGE FOR 60 PHP
❣️VSCO X (android only)❣️
= 100 PHP
•
📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES
•
💵MODE OF PAYMENT💵
➡️ GCASH
➡️ PALAWAN EXPRESS
➡️ CEBUANA •
#spotify #spotifypremium #spotifypremiummurah #spotifypremiumph #iflixph #spotifyseller #lookingforph #lookingfor #cheapspotifypremium #cheapspotifypremiumph #hooqph #musiclover #spotifysellerph #netflix #netflixph #netflixpremiumph #netflixpremium #legitsellerph #premiumaccountsph #premiumph #spotifyph #vsco #vscocam #vscoph #vscocamph #vscofilters #vscofiltersph #vscophilippines
💚SPOTIFY PREMIUM💚 NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS 45 DAYS - 80 PHP 2 MONTHS - 150 PHP 3 MONTHS - 200 PHP 4 MONTHS - 250 PHP 8 MONTHS - 350 PHP 1 YEAR - 500 PHP 2 YEARS - 1000 PHP LIFETIME - 1500 PHP • ❤️NETFLIX PREMIUM❤️ 1 MONTH - 250 PHP 2 MONTHS - 350 PHP 6 MONTHS - 800 PHP 8 MONTHS - 900 PHP 1 YEAR - 1000 PHP • 🌹IFLIX PREMIUM🌹 1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP 3 MONTHS - 240 PHP 6 MONTHS - 460 PHP 8 MONTHS - 600 PHP 1 YEAR - 750 PHP • ❣️HOOQ PREMIUM❣️ 45 DAYS - 60 PHP • ❣️VSCO PAID FILTERS❣️ FULLPACKAGE FOR 60 PHP ❣️VSCO X (android only)❣️ = 100 PHP • 📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES • 💵MODE OF PAYMENT💵 ➡️ GCASH ➡️ PALAWAN EXPRESS ➡️ CEBUANA • #spotify  #spotifypremium  #spotifypremiummurah  #spotifypremiumph  #iflixph  #spotifyseller  #lookingforph  #lookingfor  #cheapspotifypremium  #cheapspotifypremiumph  #hooqph  #musiclover  #spotifysellerph  #netflix  #netflixph  #netflixpremiumph  #netflixpremium  #legitsellerph  #premiumaccountsph  #premiumph  #spotifyph  #vsco  #vscocam  #vscoph  #vscocamph  #vscofilters  #vscofiltersph  #vscophilippines 
💚SPOTIFY PREMIUM💚
NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS
45 DAYS - 80 PHP
 2 MONTHS -  150 PHP
 3 MONTHS - 200 PHP
 4 MONTHS - 250 PHP
 8 MONTHS - 350 PHP
 1 YEAR - 500 PHP
 2 YEARS - 1000 PHP
LIFETIME - 1500 PHP
•
❤️NETFLIX PREMIUM❤️
1 MONTH - 250 PHP
2 MONTHS - 350 PHP
6 MONTHS -  800 PHP
8 MONTHS - 900 PHP
1 YEAR - 1000 PHP
•
🌹IFLIX PREMIUM🌹
1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP
3 MONTHS - 240 PHP
6 MONTHS - 460 PHP
8 MONTHS - 600 PHP
1 YEAR - 750 PHP
•
❣️HOOQ PREMIUM❣️
45 DAYS - 60 PHP
•
❣️VSCO PAID FILTERS❣️
FULLPACKAGE FOR 60 PHP
❣️VSCO X (android only)❣️
= 100 PHP
•
📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES
•
💵MODE OF PAYMENT💵
➡️ GCASH
➡️ PALAWAN EXPRESS
➡️ CEBUANA •
#spotify #spotifypremium #spotifypremiummurah #spotifypremiumph #iflixph #spotifyseller #lookingforph #lookingfor #cheapspotifypremium #cheapspotifypremiumph #hooqph #musiclover #spotifysellerph #netflix #netflixph #netflixpremiumph #netflixpremium #legitsellerph #premiumaccountsph #premiumph #spotifyph #vsco #vscocam #vscoph #vscocamph #vscofilters #vscofiltersph #vscophilippines
💚SPOTIFY PREMIUM💚 NEW ACCS [PRICE+ 10 php FOR RENEWALS 45 DAYS - 80 PHP 2 MONTHS - 150 PHP 3 MONTHS - 200 PHP 4 MONTHS - 250 PHP 8 MONTHS - 350 PHP 1 YEAR - 500 PHP 2 YEARS - 1000 PHP LIFETIME - 1500 PHP • ❤️NETFLIX PREMIUM❤️ 1 MONTH - 250 PHP 2 MONTHS - 350 PHP 6 MONTHS - 800 PHP 8 MONTHS - 900 PHP 1 YEAR - 1000 PHP • 🌹IFLIX PREMIUM🌹 1 MONTH (NEW ACC.) - 50 PHP 3 MONTHS - 240 PHP 6 MONTHS - 460 PHP 8 MONTHS - 600 PHP 1 YEAR - 750 PHP • ❣️HOOQ PREMIUM❣️ 45 DAYS - 60 PHP • ❣️VSCO PAID FILTERS❣️ FULLPACKAGE FOR 60 PHP ❣️VSCO X (android only)❣️ = 100 PHP • 📲 WANT TO AVAIL? DM FOR INQUIRIES • 💵MODE OF PAYMENT💵 ➡️ GCASH ➡️ PALAWAN EXPRESS ➡️ CEBUANA • #spotify  #spotifypremium  #spotifypremiummurah  #spotifypremiumph  #iflixph  #spotifyseller  #lookingforph  #lookingfor  #cheapspotifypremium  #cheapspotifypremiumph  #hooqph  #musiclover  #spotifysellerph  #netflix  #netflixph  #netflixpremiumph  #netflixpremium  #legitsellerph  #premiumaccountsph  #premiumph  #spotifyph  #vsco  #vscocam  #vscoph  #vscocamph  #vscofilters  #vscofiltersph  #vscophilippines 
A✨M ✨A ✨Z ✨I ✨N ✨G ✨ makeup on @makeupbymicki 😍
•
•
Follow @makeupbymicki for more
inspirational makeup posts❤️
•
•
•

#follow #followme #like #likeforfollow #tagsforlikes #TFLers #igers #CK #ysl #MAC #girls #models #instafashion #instalike #fashion #blog #fashionlover #fashioninsta #outfit #ootd #style #makeup #nails #hairstyle #love #look #amazing #vscofilters
B✨E✨A✨U✨T✨I✨F✨U✨L✨ makeup on @makeupbymicki 😍

Follow @makeupbymicki inspirational makeup post❤️
•
•
•

#follow #followme #like #likeforfollow #tagsforlikes #TFLers #igers #CK #ysl #MAC #girls #models #instafashion #instalike #fashion #blog #fashionlover #fashioninsta #outfit #ootd #style #makeup #nails #hairstyle #love #look #amazing #vscofilters
Dejando que todo fluya, sin presionar nada
Dejando que todo fluya, sin presionar nada
°○ segunda vítima (da série rua 57) ° siron franco, 1987 #33bienal #cesio137
°○ juventude de magdalensberg ° oliver laric, 2018 #33bienal
°○ juventude de magdalensberg ° oliver laric, 2018 #33bienal 
°○ o empréstimo ° anibal lópez (a-1 53167) #33bienal
°○ o empréstimo ° anibal lópez (a-1 53167) #33bienal 
ПЕРВЫМ ПЯТИ ЛЮДЯМ, КОТОРЫЕ ЗАХОТЯТ КУПИТЬ, ПОДПИШУТСЯ И ЛАЙКНУТ - СКИДКА 50%! 💙как это работает?💙
фишка в том, что я вам присылаю свой логин и пароль от аккаунта, через него вы скачиваете все фильтры, после чего они и остаются в вашем аккаунте 😊 просто, быстро и дёшево! разве не прекрасно? и не надо тратить много денег на фильтры 😋 
#vscofilters #vsco #купитьфильтрыvsco #купитьфильтрв #красиваяобработка #бесплатныефильтры #дешевыефильтры #продаюфильтры #недорогиефильтры #фильтрыVSCO #фильтрывско #делюсьфильтрами #лайкзалайк #подписказаподписку #всефильтрыvscoза100рублей #обработкафото #vscoобработка
ПЕРВЫМ ПЯТИ ЛЮДЯМ, КОТОРЫЕ ЗАХОТЯТ КУПИТЬ, ПОДПИШУТСЯ И ЛАЙКНУТ - СКИДКА 50%! 💙как это работает?💙 фишка в том, что я вам присылаю свой логин и пароль от аккаунта, через него вы скачиваете все фильтры, после чего они и остаются в вашем аккаунте 😊 просто, быстро и дёшево! разве не прекрасно? и не надо тратить много денег на фильтры 😋 #vscofilters  #vsco  #купитьфильтрыvsco  #купитьфильтрв  #красиваяобработка  #бесплатныефильтры  #дешевыефильтры  #продаюфильтры  #недорогиефильтры  #фильтрыVSCO  #фильтрывско  #делюсьфильтрами  #лайкзалайк  #подписказаподписку  #всефильтрыvscoза100рублей  #обработкафото  #vscoобработка 
i have a few c’s and two wks before we’re out for break so ya girl is /s t r e s s e d/ ———————————————
#sky #clouds #redsky #redcloud #sunset #instagram #instagramphotography #pics4thegram #trees #yellowsky #cottoncandy #cottoncandyclouds #outside #photography #vscocam #highschool #stress #stressrelief #vscofilters #blue #red #pink #yellow #orange #trees #silhouette
[PAID PROMOTE BARAKATAK XVI]
PUSATNYA APP KEKINIAN ALA SELEBGRAM CUMA ADA DISINI 👉@vscoselebgram 🎊
.
Vsco fullpack & X
UNFOLD FULLPACK
KUNI
KUJI
JOOX VIP SELAMANYA
SPOTIFY PREMIUM SELAMANYA
DAN MASIH BNYK APP LAIN
.
START FROM 5K 😍
.
Admin nya supet fast resp&ramah.
Cus kepoin IG nya 😍
Ribuan testi, dan trusted since 2015 😚
.
@vscoselebgram
@vscoselebgram
@vscoselebgram
.
DIJAMIN FULLPACK 🌟
DIPANDU SAMPAI BISA👌
JAMINAN UANG KEMBALI KALO GA FULLPACK GENGS, BERGARANSI👯
ADMIN FAST RESPON ✅
.
#selebgram#kekinian #vscofullpack #olshop #murmer #vsco#vscoindonesia #vsco5k #vscocam #vscoselebgram #swag #vscofilters#ff#like4like#lfl#filter#app#camlypro #vsco#vscofullpack#vscoxmurah#kujicampremium#kujicamfullpack#kujicam#aplikasi#photo#gudakcam#jooxvip #ppbarakatak22 #ppbarakatakxvi #ppbarakatak2018
[PAID PROMOTE BARAKATAK XVI] PUSATNYA APP KEKINIAN ALA SELEBGRAM CUMA ADA DISINI 👉@vscoselebgram 🎊 . Vsco fullpack & X UNFOLD FULLPACK KUNI KUJI JOOX VIP SELAMANYA SPOTIFY PREMIUM SELAMANYA DAN MASIH BNYK APP LAIN . START FROM 5K 😍 . Admin nya supet fast resp&ramah. Cus kepoin IG nya 😍 Ribuan testi, dan trusted since 2015 😚 . @vscoselebgram @vscoselebgram @vscoselebgram . DIJAMIN FULLPACK 🌟 DIPANDU SAMPAI BISA👌 JAMINAN UANG KEMBALI KALO GA FULLPACK GENGS, BERGARANSI👯 ADMIN FAST RESPON ✅ . #selebgram #kekinian  #vscofullpack  #olshop  #murmer  #vsco #vscoindonesia  #vsco5k  #vscocam  #vscoselebgram  #swag  #vscofilters #ff #like4like #lfl #filter #app #camlypro  #vsco #vscofullpack #vscoxmurah #kujicampremium #kujicamfullpack #kujicam #aplikasi #photo #gudakcam #jooxvip  #ppbarakatak22  #ppbarakatakxvi  #ppbarakatak2018 
At some point during her afternoon walk Kiwi picks the sunniest, driest patch of dead grass and plops over for a good 15 mins...we’ve learned to embrace it; #kiwidontcare
At some point during her afternoon walk Kiwi picks the sunniest, driest patch of dead grass and plops over for a good 15 mins...we’ve learned to embrace it; #kiwidontcare 
B✨E✨A✨U✨T✨I✨F✨U✨L✨ makeup on @_makeupbychristina 😍

Follow @_makeupbychristina inspirational makeup post❤️
•
•
•

#follow #followme #like #likeforfollow #tagsforlikes #TFLers #igers #CK #ysl #MAC #girls #models #instafashion #instalike #fashion #blog #fashionlover #fashioninsta #outfit #ootd #style #makeup #nails #hairstyle #love #look #amazing #vscofilters
Крестный отец
Крестный отец
Добрый вечер! Good evening! Guten Abend!
У меня все ещё продолжаются каникулы- отдыхаю на даче!)
Деревья усыпаны яблочками🍏🍎, а это значит, что на земле их видимо-невидимо!!!😋😋
Каждый день с утра выбегаю на улицу и сразу же у меня лёгкий перекус в виде антоновки))
Друзья, а Вы как проводите «бабье лето»???! 🤪
Добрый вечер! Good evening! Guten Abend! У меня все ещё продолжаются каникулы- отдыхаю на даче!) Деревья усыпаны яблочками🍏🍎, а это значит, что на земле их видимо-невидимо!!!😋😋 Каждый день с утра выбегаю на улицу и сразу же у меня лёгкий перекус в виде антоновки)) Друзья, а Вы как проводите «бабье лето»???! 🤪
Me da una vergüenza terrible pero va a ser la única oportunidad que tenga de salir en un vídeo con Alexandra Jiménez 💖
Me da una vergüenza terrible pero va a ser la única oportunidad que tenga de salir en un vídeo con Alexandra Jiménez 💖
-
Walau besar mana dugaan kau, percayalah Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita, kerana itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia.

Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Walau besar mana dugaan kau, percayalah Allah ada rancangan yang terbaik buat kau. Dia sayang kita, kerana itu Dia duga kita dan mahu lihat adakah kita masih meminta pada Dia. Teruskan jadi kuat dan jangan lupa bahawa, Allah sentiasa ada bersama kita. 😊 . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Bagi korang yang banyak kecewa, mulakan dengan mindset untuk berubah jadi lebih baik kerana apa yang terjadi sebelum ini, semuanya pengalaman.
.
Ada sebab Allah beri kita rasa kecewa, Dia nak kau kuat dan belajar dari kesilapan atau ambil pengajaran.
.
Jadi, tepuk dada tanya pada hati, "sampai bila kau nak kekal macam ni?"
.
Nekadlah berubah. Buat apa yang terbaik. Jangan biarkan hal yang sama terjadi berulang kali.
.
Kuatkan semangat walaupun ada banyak halangan semasa berada difasa nak berubah ke arah yang lebih baik.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Bagi korang yang banyak kecewa, mulakan dengan mindset untuk berubah jadi lebih baik kerana apa yang terjadi sebelum ini, semuanya pengalaman. . Ada sebab Allah beri kita rasa kecewa, Dia nak kau kuat dan belajar dari kesilapan atau ambil pengajaran. . Jadi, tepuk dada tanya pada hati, "sampai bila kau nak kekal macam ni?" . Nekadlah berubah. Buat apa yang terbaik. Jangan biarkan hal yang sama terjadi berulang kali. . Kuatkan semangat walaupun ada banyak halangan semasa berada difasa nak berubah ke arah yang lebih baik. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Kau ada kisah silam yang hitam. Kisah silam yang buat kau takut untuk pandang hari esok. Lalu kau ceritakan pada seorang sahabat yang kau sangat-sangat percaya. Dengan harapan kau dapat sedikit kekuatan.
.
Namun tiba-tiba, kau dapat tahu yang sahabat kau itu dah sebarkan aib kau pada semua orang. Depan kau berbuih dengan kata-kata nasihat. Tapi belakang kau Allah saja yang tahu.
.
Apa kau rasa? Marah? Sedih? Kecewa? Bengang?
.
Tak ada siapa pun dalam dunia ini suka bila aib dia tersebar. Sebab itu Allah tak bagi kau buka aib kau kat orang. Sebab itu Allah nak kau merintih merayu ceritakan segala kelemahan kau hanya pada Dia. Sebab tak ada siapa pun dalam dunia ni yang lebih memahami kau selain Dia. Kembalilah pada Allah.
.
Kita semua manusia. Kita semua lemah. Kita semua perlukan Allah untuk terus kuat, bingkas bangun dalam dunia ini.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Kau ada kisah silam yang hitam. Kisah silam yang buat kau takut untuk pandang hari esok. Lalu kau ceritakan pada seorang sahabat yang kau sangat-sangat percaya. Dengan harapan kau dapat sedikit kekuatan. . Namun tiba-tiba, kau dapat tahu yang sahabat kau itu dah sebarkan aib kau pada semua orang. Depan kau berbuih dengan kata-kata nasihat. Tapi belakang kau Allah saja yang tahu. . Apa kau rasa? Marah? Sedih? Kecewa? Bengang? . Tak ada siapa pun dalam dunia ini suka bila aib dia tersebar. Sebab itu Allah tak bagi kau buka aib kau kat orang. Sebab itu Allah nak kau merintih merayu ceritakan segala kelemahan kau hanya pada Dia. Sebab tak ada siapa pun dalam dunia ni yang lebih memahami kau selain Dia. Kembalilah pada Allah. . Kita semua manusia. Kita semua lemah. Kita semua perlukan Allah untuk terus kuat, bingkas bangun dalam dunia ini. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
When you ask bae for one flower and he picks you the entire branch
When you ask bae for one flower and he picks you the entire branch
-
Paling dekat hamba dengan Tuhannya adalah ketika sujud. Jika tidak ada tempat untuk bersandar, ada lantai untuk bersujud.
.
Bila kau berbisik pada bumi, tapi langit yang mendengar. It's beautiful to communicate with Allah. Masha Allah! Hanya mata hati yang celik mampu feel those moments.
.
"Semoga Allah buka jalan keluar dari setiap kesusahan. Jauhkan kami dari sifat lupa. Dekatkan kami dengan kesabaran yang tinggi. Tunjukkanlah jalan yang benar untuk kami dari setiap ujian yang datang satu per satu".
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Paling dekat hamba dengan Tuhannya adalah ketika sujud. Jika tidak ada tempat untuk bersandar, ada lantai untuk bersujud. . Bila kau berbisik pada bumi, tapi langit yang mendengar. It's beautiful to communicate with Allah. Masha Allah! Hanya mata hati yang celik mampu feel those moments. . "Semoga Allah buka jalan keluar dari setiap kesusahan. Jauhkan kami dari sifat lupa. Dekatkan kami dengan kesabaran yang tinggi. Tunjukkanlah jalan yang benar untuk kami dari setiap ujian yang datang satu per satu". . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Bagi kawan-kawan yang punya pengalaman mengikuti usrah atau "islamic circle", atau juga mengikuti majlis-majlis serta program islamic, pasti biasa dengan surah Al-'Asr. Kerana surah ini menjadi penghias bibir tatkala majlis ditamatkan.
.
Surah Al-'Asr adalah antara surah terpendek di dalam Al-Quran, namun maknanya adalah antara yang terbesar. Sebagaimana namanya, tema utama dalam surah Al'Asr ialah masa. Dalam erti kata lain, kehidupan itu sendiri.
.
Surah ini hakikatnya merupakan antara surah yang patut dihadam dan menjadi tunjang dalam pergerakan hidup kita.
.
Allah SWT berfirman,
wal-'ashr
"Demi Masa!"
.
innal-insaana lafii khusr
"Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian"
.
illallaziina aamanuu wa 'amilush-shoolihaati wa tawaashou bil-haqqi wa tawaashou bish-shobr
"Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar."
(QS. Al-'Asr 103: Ayat 1 - 3)
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Bagi kawan-kawan yang punya pengalaman mengikuti usrah atau "islamic circle", atau juga mengikuti majlis-majlis serta program islamic, pasti biasa dengan surah Al-'Asr. Kerana surah ini menjadi penghias bibir tatkala majlis ditamatkan. . Surah Al-'Asr adalah antara surah terpendek di dalam Al-Quran, namun maknanya adalah antara yang terbesar. Sebagaimana namanya, tema utama dalam surah Al'Asr ialah masa. Dalam erti kata lain, kehidupan itu sendiri. . Surah ini hakikatnya merupakan antara surah yang patut dihadam dan menjadi tunjang dalam pergerakan hidup kita. . Allah SWT berfirman, wal-'ashr "Demi Masa!" . innal-insaana lafii khusr "Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian" . illallaziina aamanuu wa 'amilush-shoolihaati wa tawaashou bil-haqqi wa tawaashou bish-shobr "Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar." (QS. Al-'Asr 103: Ayat 1 - 3) . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Daripada kita cabar orang, "merangkaklah kau di Padang Mashyar nanti cari aku".
.
Baik kita muhasabah.
.
"Selamat ke aku kat Padang Mashyar nanti? Adakah aku akan merangkak cari sesiapa?"
.
Kawan saya pernah cerita pada saya, "Aku selalu doa supaya tak ada sesiapa cari aku kat Padang Mashyar. Penat kot nak tunggu.
.
Apatah lagi aku pulak yang merangkak cari orang di Padang Mashyar. Lagi terseksa.
.
Padang Mashyar ini luasnya bukan macam padang bola. Dari kaum Nabi Adam sampailah orang terakhir sebelum kiamat.
.
Besar dan luas. Bazar Ramadhan pun aku dah sesak nafas, apatah lagi Padang Masyar."
.
Muhasabah untuk kita..
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Daripada kita cabar orang, "merangkaklah kau di Padang Mashyar nanti cari aku". . Baik kita muhasabah. . "Selamat ke aku kat Padang Mashyar nanti? Adakah aku akan merangkak cari sesiapa?" . Kawan saya pernah cerita pada saya, "Aku selalu doa supaya tak ada sesiapa cari aku kat Padang Mashyar. Penat kot nak tunggu. . Apatah lagi aku pulak yang merangkak cari orang di Padang Mashyar. Lagi terseksa. . Padang Mashyar ini luasnya bukan macam padang bola. Dari kaum Nabi Adam sampailah orang terakhir sebelum kiamat. . Besar dan luas. Bazar Ramadhan pun aku dah sesak nafas, apatah lagi Padang Masyar." . Muhasabah untuk kita.. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Bila tengok orang OKU kan, try tanya pada diri sendiri, "macam mana dia boleh tabah menghadapi ujian yang Allah bagi? Tambah dengan ada segelintir masyarakat yang cemuh dan kutuk kekurangan mereka lagi. Dan mereka still sabar.

Allahuakbar! Kalau perkara yang sama Allah uji pada kita, agak-agak sanggup tak kita hadapi?

Kita kena bersyukur sebenarnya. Bersyukur dengan tubuh badan yang Allah kurniakan. Tapi apa bukti kita bersyukur kalau dengan tubuh badan itulah kita buat maksiat dan buat dosa. Yes! "Kita ini pendosa tanpa nokhtah". Tapi kita kena usaha. Usaha untuk kurangkan dosa dan tingkatkan pahala. And one more thing, kita bantulah mereka dengan bantuan fizikal, sedekah ataupun dengan berdoa. Moga mereka terus kuat dan tabah dalam kehidupan.

Doa bersyukur
Ya Tuhanku, berilah aku petunjuk untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah Engkau limpahkan kepadaku dan kepada kedua orang tuaku, dan agar aku dapat berbuat kebaikan yang Engkau ridhai, serta berilah kebaikan kepadaku sampai kepada anak cucuku. Sungguh aku bertaubat kepada Engkau, dan sungguh aku adalah termasuk orang muslim." (QS. Al-Ahqaf : 15)
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Bila tengok orang OKU kan, try tanya pada diri sendiri, "macam mana dia boleh tabah menghadapi ujian yang Allah bagi? Tambah dengan ada segelintir masyarakat yang cemuh dan kutuk kekurangan mereka lagi. Dan mereka still sabar. Allahuakbar! Kalau perkara yang sama Allah uji pada kita, agak-agak sanggup tak kita hadapi? Kita kena bersyukur sebenarnya. Bersyukur dengan tubuh badan yang Allah kurniakan. Tapi apa bukti kita bersyukur kalau dengan tubuh badan itulah kita buat maksiat dan buat dosa. Yes! "Kita ini pendosa tanpa nokhtah". Tapi kita kena usaha. Usaha untuk kurangkan dosa dan tingkatkan pahala. And one more thing, kita bantulah mereka dengan bantuan fizikal, sedekah ataupun dengan berdoa. Moga mereka terus kuat dan tabah dalam kehidupan. Doa bersyukur Ya Tuhanku, berilah aku petunjuk untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah Engkau limpahkan kepadaku dan kepada kedua orang tuaku, dan agar aku dapat berbuat kebaikan yang Engkau ridhai, serta berilah kebaikan kepadaku sampai kepada anak cucuku. Sungguh aku bertaubat kepada Engkau, dan sungguh aku adalah termasuk orang muslim." (QS. Al-Ahqaf : 15) . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Banyak orang yang ketika disampaikan sebuah kewajiban mereka menjawab, “saya belum melaksanakannya kerana belum dapat hidayah dari Allah”. Pertanyaannya apakah hidayah itu datang dengan sendirinya (seperti system random) sesuai kehendak Allah atau Allah memberikan hidayah tersebut kepada seseorang kerana sudah ada benih-benih keimanan dalam hatinya?

Hidayah tidak akan datang dengan sendirinya apabila kita tidak berusaha dengan sepenuhnya (bersungguh-sungguh) untuk mendapatkannya. Apabila seseorang itu sudah berusaha dengan sekuat tenaganya, In Shaa Allah hidayah dari Allah akan diraih olehnya dan apabila ternyata dia belum mendapatkannya, dia harus sabar. Baru kamu akan rasa manisnya taufiq hidayah itu.

Malahan Allah ada berfirman di Al Quran;
“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka.” (QS Ar Ra’d, 13:11)

Doa agar sentiasa mendapat hidayah.
'robbanaa laa tuzigh quluubanaa ba'da iz hadaitanaa wa hab lanaa mil ladungka rohmah, innaka antal-wahhaab'
.
"Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya." (QS. Ali 'Imran 3: Ayat 8)
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Banyak orang yang ketika disampaikan sebuah kewajiban mereka menjawab, “saya belum melaksanakannya kerana belum dapat hidayah dari Allah”. Pertanyaannya apakah hidayah itu datang dengan sendirinya (seperti system random) sesuai kehendak Allah atau Allah memberikan hidayah tersebut kepada seseorang kerana sudah ada benih-benih keimanan dalam hatinya? Hidayah tidak akan datang dengan sendirinya apabila kita tidak berusaha dengan sepenuhnya (bersungguh-sungguh) untuk mendapatkannya. Apabila seseorang itu sudah berusaha dengan sekuat tenaganya, In Shaa Allah hidayah dari Allah akan diraih olehnya dan apabila ternyata dia belum mendapatkannya, dia harus sabar. Baru kamu akan rasa manisnya taufiq hidayah itu. Malahan Allah ada berfirman di Al Quran; “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka.” (QS Ar Ra’d, 13:11) Doa agar sentiasa mendapat hidayah. 'robbanaa laa tuzigh quluubanaa ba'da iz hadaitanaa wa hab lanaa mil ladungka rohmah, innaka antal-wahhaab' . "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya." (QS. Ali 'Imran 3: Ayat 8) . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Suami-ku sering berpesan kunci kejayaan seseorang itu adalah solat. Kalau tak solat be like "kau bersusah payah mendaki, memanjat dengan banyak liku-liku ke syurga tapi sayangnya endingnya kau lupa bawak kunci. Terimalah hakikatnya. Solatlah nescaya kau adalah sebaik-baik orang yang berjaya.

Allah SWT berfirman;
robbij'alnii muqiimash-sholaati wa min zurriyyatii robbanaa wa taqobbal du'aaa` "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku." (QS. Ibrahim 14: Ayat 40)
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Suami-ku sering berpesan kunci kejayaan seseorang itu adalah solat. Kalau tak solat be like "kau bersusah payah mendaki, memanjat dengan banyak liku-liku ke syurga tapi sayangnya endingnya kau lupa bawak kunci. Terimalah hakikatnya. Solatlah nescaya kau adalah sebaik-baik orang yang berjaya. Allah SWT berfirman; robbij'alnii muqiimash-sholaati wa min zurriyyatii robbanaa wa taqobbal du'aaa` "Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku." (QS. Ibrahim 14: Ayat 40) . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
Осень...🍂
Самое время фотографий с опавшей листвой, горячий кофе и тёплые уютные свитера, но это не про меня, нееет! Понижение температуры для меня хуже конца света
Кто давно меня знает, могли наблюдать, как я в +25 хожу в кофте и мне очень хорошо
С детства у меня такое отношения к прохладной погоде. Кто-то говорит, что это из-за того, что я мало ем и меня ветром сдувает, а я думаю, что здешний климат просто мне не подходит, хоть живу я в нем с рождения. Не переношу даже малейшее похоладание и сразу заболеваю, поэтому осенью и зимой я «впадаю в спячку» и из дома стараюсь лишний раз не выходить, до ужаса я мерзлявая😖
Может уже все таки пора собирать чемоданы?🌴
▫️
▫️
▫️
▫️
▫️
▫️
#vsco#vscofilters#inst#like4like#взаимныеподписки #взаимныелайкииподписка #лайкзалайк#лайкивзаимно #пиар#сфс#сфсигра#шаут #шоутигра#пиаригра#сундучки #лайктайм#подписчики#шоут #играшоут#играшаут #пиаригравинстаграме #взаимныекомментарии #взаимнаяподписка #взаимныелайки#пиаригра #пиар#пиариграшоут#вз #пиартайм#like4like#likeforfollow
Осень...🍂 Самое время фотографий с опавшей листвой, горячий кофе и тёплые уютные свитера, но это не про меня, нееет! Понижение температуры для меня хуже конца света Кто давно меня знает, могли наблюдать, как я в +25 хожу в кофте и мне очень хорошо С детства у меня такое отношения к прохладной погоде. Кто-то говорит, что это из-за того, что я мало ем и меня ветром сдувает, а я думаю, что здешний климат просто мне не подходит, хоть живу я в нем с рождения. Не переношу даже малейшее похоладание и сразу заболеваю, поэтому осенью и зимой я «впадаю в спячку» и из дома стараюсь лишний раз не выходить, до ужаса я мерзлявая😖 Может уже все таки пора собирать чемоданы?🌴 ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ #vsco #vscofilters #inst #like4like #взаимныеподписки  #взаимныелайкииподписка  #лайкзалайк #лайкивзаимно  #пиар #сфс #сфсигра #шаут  #шоутигра #пиаригра #сундучки  #лайктайм #подписчики #шоут  #играшоут #играшаут  #пиаригравинстаграме  #взаимныекомментарии  #взаимнаяподписка  #взаимныелайки #пиаригра  #пиар #пиариграшоут #вз  #пиартайм #like4like #likeforfollow 
🌧🗒💭
——
oof hi hello hola bonjour 💀 don’t let this flop cuz jack cute af
— @jackaverymusic
filter: @vsco.princess
#whydontwe #wdw #jonahmarais #corbynbesson #danielseavey #jackavery #zachherron #band #vsco #vscofilter #picsart #filter #followme #likeitup #theme #filters #vscofilters
А вы МЫкаете?
⠀
Листала ленту сториз вчера и поняла, что каждая вторая мама говорит в отношении ребёнка МЫ.
«Мы покушали, мы поспали, мы покакали».
⠀
И меня чёт так передернуло. А я ведь тоже грешу этим очень часто. Со стороны звучит странновато, мягко говоря.
⠀
В общем, загуглила я эту мамскую привычку и вот что оказалось:
⠀
🤰🏻После 9 месяцев физиологического симбиоза с ребенком мать еще в течение примерно 3 лет находится с ним в психологическом симбиозе. Во время этого важного периода постепенно формируется база для восприятия себя как отдельного существа, имеющего свое Я.
⠀
👶 Именно у детей, матери которых упорно продолжают говорить «мы» после 3х лет, возрастные страхи чаще всего не проходят сами, а превращаются в серьезные навязчивые страхи. Они боятся спать без матерей, панически боятся отпускать их от себя, бывают зациклены на страхе смерти.
⠀
👩‍👦 Если у мамы растет сын, то использование местоимения «мы» вместо «ты», «он» или имени может даже способствовать нарушению половой идентичности, а иногда вызвать агрессивность и аффективные вспышки как способы сопротивления симбиотическим отношениям.
⠀
Вот такая вот фигня. Нужно с этим заканчивать. Даю честное пионерское 👌🏻
⠀
Кто со мной? Или считаете это все бредом заумных психологов? 🤔
А вы МЫкаете? ⠀ Листала ленту сториз вчера и поняла, что каждая вторая мама говорит в отношении ребёнка МЫ. «Мы покушали, мы поспали, мы покакали». ⠀ И меня чёт так передернуло. А я ведь тоже грешу этим очень часто. Со стороны звучит странновато, мягко говоря. ⠀ В общем, загуглила я эту мамскую привычку и вот что оказалось: ⠀ 🤰🏻После 9 месяцев физиологического симбиоза с ребенком мать еще в течение примерно 3 лет находится с ним в психологическом симбиозе. Во время этого важного периода постепенно формируется база для восприятия себя как отдельного существа, имеющего свое Я. ⠀ 👶 Именно у детей, матери которых упорно продолжают говорить «мы» после 3х лет, возрастные страхи чаще всего не проходят сами, а превращаются в серьезные навязчивые страхи. Они боятся спать без матерей, панически боятся отпускать их от себя, бывают зациклены на страхе смерти. ⠀ 👩‍👦 Если у мамы растет сын, то использование местоимения «мы» вместо «ты», «он» или имени может даже способствовать нарушению половой идентичности, а иногда вызвать агрессивность и аффективные вспышки как способы сопротивления симбиотическим отношениям. ⠀ Вот такая вот фигня. Нужно с этим заканчивать. Даю честное пионерское 👌🏻 ⠀ Кто со мной? Или считаете это все бредом заумных психологов? 🤔
Ready for the next, next and next🦋🍂 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀ ⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀#instafood#ootd#photosinbetween#photooftheday#instagood#coffee #coffeelike#likes4likes#follow4follow#me#beautiful#cozy#vsco#vscoua#vscofilters ⠀⠀⠀⠀⠀
البعض يعتقد أن القهوة لتعديل المزاج فقط 💗💗لا يا صديقي القهوة لحظة عشق ... #coffee #instagood #instafriends #sunnyday #positivevibes #vscofilters #vscopic #fashionblogger #style #daytona #inspirationoutfit #outfit #friends #photooftheday #follow4followback #followme #smilesmile #amazing_day #loveyourself #behappy #tunisienne #girl #sexy #charmante #graindebeaute #fossette #amoureux #likeforlikes ❤❤😍😍
البعض يعتقد أن القهوة لتعديل المزاج فقط 💗💗لا يا صديقي القهوة لحظة عشق ... #coffee  #instagood  #instafriends  #sunnyday  #positivevibes  #vscofilters  #vscopic  #fashionblogger  #style  #daytona  #inspirationoutfit  #outfit  #friends  #photooftheday  #follow4followback  #followme  #smilesmile  #amazing_day  #loveyourself  #behappy  #tunisienne  #girl  #sexy  #charmante  #graindebeaute  #fossette  #amoureux  #likeforlikes  ❤❤😍😍
-
Nak kata sementaranya dunia, penat kita, jangan dibandingkan dengan penatnya manusia lain. Sebab kita tak tahu sejauh mana pengorbanan seseorang tu nak dibandingkan dengan pengorbanan kita yang mungkin lebih kecil.

Susah kita jangan dibandingkan dengan susahnya manusia lain. Sebab, sesusah-susah kita, kadang ada nikmat yang kita ada tapi orang lain belum tentu merasanya.

Nak kata sementaranya dunia, kita sibuk mengejar material tapi hakikatnya Allah nak nilai amalan kita semata. Kita sibuk nak capai matlamat dunia, tapi lupa hakikat tujuan hidup manusia ini diciptakan.

Bukan nak kata tak boleh nak duniawi tapi, bagi seimbang. Tak ada manusia yang sempurna pun. Tajdid niat dan doa sentiasa. Semoga kita ditempatkan dalam kalangan yang sedar. In Shaa Allah.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Nak kata sementaranya dunia, penat kita, jangan dibandingkan dengan penatnya manusia lain. Sebab kita tak tahu sejauh mana pengorbanan seseorang tu nak dibandingkan dengan pengorbanan kita yang mungkin lebih kecil. Susah kita jangan dibandingkan dengan susahnya manusia lain. Sebab, sesusah-susah kita, kadang ada nikmat yang kita ada tapi orang lain belum tentu merasanya. Nak kata sementaranya dunia, kita sibuk mengejar material tapi hakikatnya Allah nak nilai amalan kita semata. Kita sibuk nak capai matlamat dunia, tapi lupa hakikat tujuan hidup manusia ini diciptakan. Bukan nak kata tak boleh nak duniawi tapi, bagi seimbang. Tak ada manusia yang sempurna pun. Tajdid niat dan doa sentiasa. Semoga kita ditempatkan dalam kalangan yang sedar. In Shaa Allah. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Ketika Allah memberikan kesenangan, tak pernah kita melahirkan rasa syukur. Ketika Allah memberikan musibah, kita akan terfikir, "kenapa Allah bersikap tak adil kepadaku?"
.
Tanya kepada diri...
.
Adakah kita sudah berlaku adil dalam menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya?
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Ketika Allah memberikan kesenangan, tak pernah kita melahirkan rasa syukur. Ketika Allah memberikan musibah, kita akan terfikir, "kenapa Allah bersikap tak adil kepadaku?" . Tanya kepada diri... . Adakah kita sudah berlaku adil dalam menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya? . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

#vscofilters #quotes #noonecares #love #happiness #aesthetic #aesthetictumblr. #teen #tumblr #vsco. #grunge #funlovers #instaquotes
▪Will the roses bloom again ¿▪ ______________________________________________

#vsco#vscocam#vscofilters#photography#phonephotography#photographylover#landscape#landscapephotography#beauty#nature#naturelover#beach#waves#distress
-
Allah SWT yang mengerakkan hati kita untuk menegur satu sama lain. Duhai jiwa bila ada yang masih sudi menegur, bila ada yang masih mahu menasihati, itulah tanda sayang, itulah bukti kasih. Bukan tanda marah, bukan juga tanda membenci. Mereka mahu kita selamat dunia dan akhirat.

Stay husnuzdhon, stay qowwiy!
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Allah SWT yang mengerakkan hati kita untuk menegur satu sama lain. Duhai jiwa bila ada yang masih sudi menegur, bila ada yang masih mahu menasihati, itulah tanda sayang, itulah bukti kasih. Bukan tanda marah, bukan juga tanda membenci. Mereka mahu kita selamat dunia dan akhirat. Stay husnuzdhon, stay qowwiy! . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Allah SWT yang mengerakkan hati kita untuk menegur satu sama lain. Tegur menegur adalah salah satu perbuatan dan sikap yang baik pada pandangan Islam. Bersesuaian dengan kelemahan di dalam diri manusia yang memerlukan teguran untuk memperbaiki kesilapan diri.

Kita bukannya maksum seperti Nabi dan Rasul yang sentiasa terpelihara oleh Allah SWT daripada dosa. Kita juga bukan seperti malaikat yang terhindar daripada dosa dan maksiat kepada Allah SWT.

Dengan teguran, manusia akan sedar atas kesilapan, kelemahan dan kesalahan dalam diri. Pastinya kita yang hidup bermasyarakat ini pernah mengalami peristiwa ditegur dan menegur kerana kesilapan yang dilakukan.

Kemudian kita dapati ada sebahagian yang boleh menerima teguran dan tidak kurang juga ada sebahagian yang tidak boleh menerima teguran.

Segala puji bagi Allah bersama-sama orang yang terbuka hatinya untuk menerima teguran dan memperbaiki kesilapan.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Allah SWT yang mengerakkan hati kita untuk menegur satu sama lain. Tegur menegur adalah salah satu perbuatan dan sikap yang baik pada pandangan Islam. Bersesuaian dengan kelemahan di dalam diri manusia yang memerlukan teguran untuk memperbaiki kesilapan diri. Kita bukannya maksum seperti Nabi dan Rasul yang sentiasa terpelihara oleh Allah SWT daripada dosa. Kita juga bukan seperti malaikat yang terhindar daripada dosa dan maksiat kepada Allah SWT. Dengan teguran, manusia akan sedar atas kesilapan, kelemahan dan kesalahan dalam diri. Pastinya kita yang hidup bermasyarakat ini pernah mengalami peristiwa ditegur dan menegur kerana kesilapan yang dilakukan. Kemudian kita dapati ada sebahagian yang boleh menerima teguran dan tidak kurang juga ada sebahagian yang tidak boleh menerima teguran. Segala puji bagi Allah bersama-sama orang yang terbuka hatinya untuk menerima teguran dan memperbaiki kesilapan. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Pertama sekali setiap manusia pasti akan ada masa lalu termasuk diri aku sendiri. Tak ade orang yang lahir dengan terus menjadi baik sehingga tak pernah buat kesilapan. Masa lalu adalah sesuatu hal yang tak dapat diubah. Setiap orang ada hak dan peluang untuk memperbaiki kesilapan. Aku sendiri tak sempurna banyak cacat cela. Aku ingin move on from jahiliyah to jannah. In Shaa Allah.
.
Bercerita tentang masa lalu tak akan buat kita maju. Seharusnya masa lalu itu kita jadikan sebagai pengajaran terbaik untuk meniti hari mendatang. Sememangnya masa lalu adalah guru terbaik. Masa hadapan kita dapat dicorak dengan berpandukan kesilapan. Jadi belajar daripada kesilapan dan jangan ulangi hal yang sama. Kita masih bertatih mencari Illahi.
.
Jatuh bangun ketika mencipta masa depan hal yang biasa. Yang menjadikan kita luar biasa bila kita mampu bertahan mengharungi semua ujian. Biarkan kita nampak tabah didepan manusia dan kita hanya sujud rebah pada yang Esa.
.
Hidup terlalu singkat untuk kita mengenang setiap kekhilafan semalam. Hidup akan jadi berkat kalau penuh terisi dengan amal ibadat. Perbaiki diri dan masa depan supaya kita mampu menjadi hamba yang taksub pada cinta Ilahi bukan pada cinta duniawi.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Pertama sekali setiap manusia pasti akan ada masa lalu termasuk diri aku sendiri. Tak ade orang yang lahir dengan terus menjadi baik sehingga tak pernah buat kesilapan. Masa lalu adalah sesuatu hal yang tak dapat diubah. Setiap orang ada hak dan peluang untuk memperbaiki kesilapan. Aku sendiri tak sempurna banyak cacat cela. Aku ingin move on from jahiliyah to jannah. In Shaa Allah. . Bercerita tentang masa lalu tak akan buat kita maju. Seharusnya masa lalu itu kita jadikan sebagai pengajaran terbaik untuk meniti hari mendatang. Sememangnya masa lalu adalah guru terbaik. Masa hadapan kita dapat dicorak dengan berpandukan kesilapan. Jadi belajar daripada kesilapan dan jangan ulangi hal yang sama. Kita masih bertatih mencari Illahi. . Jatuh bangun ketika mencipta masa depan hal yang biasa. Yang menjadikan kita luar biasa bila kita mampu bertahan mengharungi semua ujian. Biarkan kita nampak tabah didepan manusia dan kita hanya sujud rebah pada yang Esa. . Hidup terlalu singkat untuk kita mengenang setiap kekhilafan semalam. Hidup akan jadi berkat kalau penuh terisi dengan amal ibadat. Perbaiki diri dan masa depan supaya kita mampu menjadi hamba yang taksub pada cinta Ilahi bukan pada cinta duniawi. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
❝Allah ciptakan hamba-hambaNya yang pintar. Mereka meninggalkan dunia dan menghindari fitnah, mereka melihat dunia dan isinya. Tatkala mereka tahu, mereka anggap dunia ini bukanlah tempat tinggal yang abadi. Bagi mereka, dunia tidak ubahnya bagai samudera yang sangat dalam, dan bahteranya adalah soleh dan iman❞ - Imam Asy-Syafie
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- ❝Allah ciptakan hamba-hambaNya yang pintar. Mereka meninggalkan dunia dan menghindari fitnah, mereka melihat dunia dan isinya. Tatkala mereka tahu, mereka anggap dunia ini bukanlah tempat tinggal yang abadi. Bagi mereka, dunia tidak ubahnya bagai samudera yang sangat dalam, dan bahteranya adalah soleh dan iman❞ - Imam Asy-Syafie . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Pabila kau hargai dan perhatikan betul-betul apa yang Allah sudah beri, kau akan rasa hidup kau sudah betul-betul cukup dan sempurna sebenarnya. Kau sebenarnya tak perlu duit yang banyak untuk bahagia, kau tak perlu pasangan yang sempurna sangat untuk rasa gembira.
.
Yang kau perlu, hanyalah perangai syukur. Apabila kau bersyukur, yang kurang pun kau nampak ok sangat dah, dan apabila diduga dengan kekecewaan, kau akan rasa, “Ada manusia lain lebih sakit dan hancur hidupnya berbanding aku. Jadi aku terima dan aku percaya Tuhan itu tahu apa yang aku mampu tanggung di bahu.”
.
Marilah kita sentiasa bersyukur dalam setiap apa yang Allah berikan pada kita, baik rezeki mahupun ujian.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Pabila kau hargai dan perhatikan betul-betul apa yang Allah sudah beri, kau akan rasa hidup kau sudah betul-betul cukup dan sempurna sebenarnya. Kau sebenarnya tak perlu duit yang banyak untuk bahagia, kau tak perlu pasangan yang sempurna sangat untuk rasa gembira. . Yang kau perlu, hanyalah perangai syukur. Apabila kau bersyukur, yang kurang pun kau nampak ok sangat dah, dan apabila diduga dengan kekecewaan, kau akan rasa, “Ada manusia lain lebih sakit dan hancur hidupnya berbanding aku. Jadi aku terima dan aku percaya Tuhan itu tahu apa yang aku mampu tanggung di bahu.” . Marilah kita sentiasa bersyukur dalam setiap apa yang Allah berikan pada kita, baik rezeki mahupun ujian. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Sejak dulu saya minat dengan peribahasa. Disebalik peribahasa ada juga ajaran Islam-nya yang mungkin ramai tidak tahu. Jom kita menimba ilmu!
.
Orang Melayu kata biar pecah di perut, jangan pecah di mulut. Islam mengajar untuk memegang amanah rahsia.
.
Orang Melayu kata alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.
Islam mengajar untuk mengurus sesuatu perkara sesempurna mungkin.
.
Orang Melayu kata bapa borek anak rintik.
Islam mengajarkan bahawa anak umpama kain putih, ibu bapanyalah yang mencorakkannya.
.
Orang Melayu kata bumi mana tidak ditimpa hujan. Islam mengajar kita bahawa dunia ini ada masa Allah akan menguji hamba-hambaNya.
.
Orang Melayu kata habis akal baru bertawakal. Islam mengajar kita untuk berikhtiar dahulu, kemudian baru bertawakal.
.
Orang Melayu kata meludah ke langit terkena muka sendiri. Islam kata jangan buka 'aib orang. Hari ini kamu buka 'aib orang, esok lusa Allah buka 'aib kamu.
.
Orang Melayu kata ikut resmi padi, makin berisi semakin tunduk. Islam kata semakin berilmu, semakin bertawadhu'.
.
Orang Melayu kata biar lambat asal selamat.
Islam kata bersabar, di hujung kesabaran adalah kejayaan.
.
Orang Melayu kata sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan merasa. Islam kata berapa ramai orang yang binasa disebabkan lisannya.
.
Orang Melayu kata yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing. Islam sangat memberatkan semangat ukhwah dan tolong menolong dalam jemaah.
.
"Kembali Melayu pada jati diri kemelayuannya, sebagai bangsa yang berjati diri Islam".
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Sejak dulu saya minat dengan peribahasa. Disebalik peribahasa ada juga ajaran Islam-nya yang mungkin ramai tidak tahu. Jom kita menimba ilmu! . Orang Melayu kata biar pecah di perut, jangan pecah di mulut. Islam mengajar untuk memegang amanah rahsia. . Orang Melayu kata alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Islam mengajar untuk mengurus sesuatu perkara sesempurna mungkin. . Orang Melayu kata bapa borek anak rintik. Islam mengajarkan bahawa anak umpama kain putih, ibu bapanyalah yang mencorakkannya. . Orang Melayu kata bumi mana tidak ditimpa hujan. Islam mengajar kita bahawa dunia ini ada masa Allah akan menguji hamba-hambaNya. . Orang Melayu kata habis akal baru bertawakal. Islam mengajar kita untuk berikhtiar dahulu, kemudian baru bertawakal. . Orang Melayu kata meludah ke langit terkena muka sendiri. Islam kata jangan buka 'aib orang. Hari ini kamu buka 'aib orang, esok lusa Allah buka 'aib kamu. . Orang Melayu kata ikut resmi padi, makin berisi semakin tunduk. Islam kata semakin berilmu, semakin bertawadhu'. . Orang Melayu kata biar lambat asal selamat. Islam kata bersabar, di hujung kesabaran adalah kejayaan. . Orang Melayu kata sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan merasa. Islam kata berapa ramai orang yang binasa disebabkan lisannya. . Orang Melayu kata yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing. Islam sangat memberatkan semangat ukhwah dan tolong menolong dalam jemaah. . "Kembali Melayu pada jati diri kemelayuannya, sebagai bangsa yang berjati diri Islam". . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Sampaikan walaupun satu ayat, sampaikanlah juga kepada orang lain maka ia dikira sedekah.

Jom selawat bersama semoga kita mendapat syafaat.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Sampaikan walaupun satu ayat, sampaikanlah juga kepada orang lain maka ia dikira sedekah. Jom selawat bersama semoga kita mendapat syafaat. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Akan ada satu ketika dimana kita akan rasa dah cukup untuk mengejar sesuatu yang diinginkan dalam kehidupan. Akan ada satu ketika dimana kita rasa kehilangan walaupun kita dah memiliki segalanya. Akan ada satu ketika kita rasa kita kekurangan walaupun kita ada segalanya.
.
Dan pada ketika itu kita akan rasa benar-benar kehilangan. Kehilangan sesuatu di dalam keadaan kita mempunyai segalanya. Kekurangan sesuatu di dalam keadaan kita memiliki segalanya.
.
Akal kita tak mampu menghuraikan rasa kehilangan itu. Diri tak mampu memberikan jawapan. Satu saat, satu detik, Dia memberi sentuhan pada hati. Dan persoalan yang berlegar, di mana Allah di hati kita?
.
Andai tersedar, andai tersentuh, andai terasa sentuhan Dia, carilah Dia secepat mungkin, capailah Dia kembali dan jalinkan kembali hubungan dengan Dia. Kerana tujuan kehidupan kita adalah satu, meraih redhanya.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Akan ada satu ketika dimana kita akan rasa dah cukup untuk mengejar sesuatu yang diinginkan dalam kehidupan. Akan ada satu ketika dimana kita rasa kehilangan walaupun kita dah memiliki segalanya. Akan ada satu ketika kita rasa kita kekurangan walaupun kita ada segalanya. . Dan pada ketika itu kita akan rasa benar-benar kehilangan. Kehilangan sesuatu di dalam keadaan kita mempunyai segalanya. Kekurangan sesuatu di dalam keadaan kita memiliki segalanya. . Akal kita tak mampu menghuraikan rasa kehilangan itu. Diri tak mampu memberikan jawapan. Satu saat, satu detik, Dia memberi sentuhan pada hati. Dan persoalan yang berlegar, di mana Allah di hati kita? . Andai tersedar, andai tersentuh, andai terasa sentuhan Dia, carilah Dia secepat mungkin, capailah Dia kembali dan jalinkan kembali hubungan dengan Dia. Kerana tujuan kehidupan kita adalah satu, meraih redhanya. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Kerap kali aku jatuh, angkara manusia. Termakan pula dengan kata-kata binasa manusia. Datang bila waktu susah, bila senang lenyap. Mereka memang akan sentiasa berkata tanpa berfikir.

Kadang aku leka demi puaskan hati mereka, menolong mereka, mungkin aku yang terpilih dari Allah untuk membantu mereka.

Tapi tak pelah, mereka itu manusia dan kita juga sama. Mana ada manusia sempurna. Tiada yang mampu memuaskan hati yang lain kerana kita hidup untuk diri sendiri bukan untuk orang lain yang sering mengeji.

Tekad untuk bangkitlah untuk diri sendiri, hanya kita tahu benarnya. Kelak, aku mampu berpijak sendiri tanpa ada teman disisi.

When everything seems broken, pray to Allah.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Kerap kali aku jatuh, angkara manusia. Termakan pula dengan kata-kata binasa manusia. Datang bila waktu susah, bila senang lenyap. Mereka memang akan sentiasa berkata tanpa berfikir. Kadang aku leka demi puaskan hati mereka, menolong mereka, mungkin aku yang terpilih dari Allah untuk membantu mereka. Tapi tak pelah, mereka itu manusia dan kita juga sama. Mana ada manusia sempurna. Tiada yang mampu memuaskan hati yang lain kerana kita hidup untuk diri sendiri bukan untuk orang lain yang sering mengeji. Tekad untuk bangkitlah untuk diri sendiri, hanya kita tahu benarnya. Kelak, aku mampu berpijak sendiri tanpa ada teman disisi. When everything seems broken, pray to Allah. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Dakwah itu mengajak bukan mengejek. Ia sebuah membina dan tidak pada menghina. Menasihat bukan menghujat. Dakwah itu juga menyatukan bukan bermusuhan.

Dakwah itu ibarat kita menembak secara rambang. Mungkin tak kena kat semua orang tapi pasti ada peluru yang tersasar tepat menembusi hati insan yang memerlukan.
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Dakwah itu mengajak bukan mengejek. Ia sebuah membina dan tidak pada menghina. Menasihat bukan menghujat. Dakwah itu juga menyatukan bukan bermusuhan. Dakwah itu ibarat kita menembak secara rambang. Mungkin tak kena kat semua orang tapi pasti ada peluru yang tersasar tepat menembusi hati insan yang memerlukan. . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃
-
Ketika kau bisa tunaikan solat subuh, ini bererti, Allah memilihmu untuk menikmati indahnya subuh, nyamannya subuh dan segarnya alam tatkala manusia lain lelap dalam tidur. Alhamdulillah.

Allah SWT berfirman;
"Dirikanlah olehmu solat ketika gelincir matahari hingga waktu gelap malam, dan (dirikanlah) solat subuh sesungguhnya solat subuh itu adalah disaksikan (keistimewaannya)." (QS. Al-Isra' 17: Ayat 78)

Selamat pagi. Salam subuh semua. Moga hari ini memberi keberkatan kepada kita semua. Lets start our day with Bismillah and smile. 😊
.
.
.
#vscodaily #vsco #vscofilters #vscomoody #pixlredit #fontrush #unfoldapp #ınstasize #photoeditor #dakwah #hijrah #islam #muslimah #muslim #sunnah #tausiyah #kajian #motivasi #inspirasi #hijab #ilmu #islami #beraniberhijrah #islamicquotes #taubat #dakwahtauhid #istiqomah #blessed🙏 #syukuralhamdulillah #dakwah #silakansharesemogabermanfaat🍃
- Ketika kau bisa tunaikan solat subuh, ini bererti, Allah memilihmu untuk menikmati indahnya subuh, nyamannya subuh dan segarnya alam tatkala manusia lain lelap dalam tidur. Alhamdulillah. Allah SWT berfirman; "Dirikanlah olehmu solat ketika gelincir matahari hingga waktu gelap malam, dan (dirikanlah) solat subuh sesungguhnya solat subuh itu adalah disaksikan (keistimewaannya)." (QS. Al-Isra' 17: Ayat 78) Selamat pagi. Salam subuh semua. Moga hari ini memberi keberkatan kepada kita semua. Lets start our day with Bismillah and smile. 😊 . . . #vscodaily  #vsco  #vscofilters  #vscomoody  #pixlredit  #fontrush  #unfoldapp  #ınstasize  #photoeditor  #dakwah  #hijrah  #islam  #muslimah  #muslim  #sunnah  #tausiyah  #kajian  #motivasi  #inspirasi  #hijab  #ilmu  #islami  #beraniberhijrah  #islamicquotes  #taubat  #dakwahtauhid  #istiqomah  #blessed 🙏 #syukuralhamdulillah  #dakwah  #silakansharesemogabermanfaat 🍃