an online Instagram web viewer

#mindstimulation medias

Photos

Selalu kalau google buah-buahan berkhasiat mesti keluar buah-buahan luar macam strawberri, blueberri, kiwi and segala berri keluar
.
Jarang lah nak keluar nama buah-buahan tempatan macam betik, pisang, mangga.. banyak lagi lah kan
.
So hari ni meh nak citer pasal buah manggis! Ya Allah kemanisan buah manggis ni memang perghh sedap giler
.
Sedap sedap jugak
.
Tahu tak apa khasiat buah manggis nih?
.
Mesti ramai tak tahu kan?? Meh nak citer sikit
.
1. Baik untuk kesihatan dan kecantikan sebab tinggi antioksidan serta vitamin C & E
2. Mencegah dan merawat kanser
3. Mengurangkan paras kolestrol
4. Baik untuk mata .
Haa ni baru sikit.. nak tau lebih? Google sendiri ๐Ÿ˜
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #perkasakandiri #mudahnyafokus #MIRsharing #manggis #buahbuahantempatan #khasiat
Selalu kalau google buah-buahan berkhasiat mesti keluar buah-buahan luar macam strawberri, blueberri, kiwi and segala berri keluar . Jarang lah nak keluar nama buah-buahan tempatan macam betik, pisang, mangga.. banyak lagi lah kan . So hari ni meh nak citer pasal buah manggis! Ya Allah kemanisan buah manggis ni memang perghh sedap giler . Sedap sedap jugak . Tahu tak apa khasiat buah manggis nih? . Mesti ramai tak tahu kan?? Meh nak citer sikit . 1. Baik untuk kesihatan dan kecantikan sebab tinggi antioksidan serta vitamin C & E 2. Mencegah dan merawat kanser 3. Mengurangkan paras kolestrol 4. Baik untuk mata . Haa ni baru sikit.. nak tau lebih? Google sendiri ๐Ÿ˜ . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #perkasakandiri  #mudahnyafokus  #MIRsharing  #manggis  #buahbuahantempatan  #khasiat 
Komunikasi adalah salah satu elemen penting dalam keluarga kerana ia melambangkan keharmonian sesebuah keluarga. Ibu bapa harus berinteraksi dengan anak dan mendengar apa yang ingin anak ceritakan supaya anak tahu dia ada seseorang untuk bergantung harap. Sehubungan dengan itu, hubungan antara ibu bapa dan anak akan lebih baik dan anak akan rujuk ibu bapa jika mempunyai masalah.
.
Selain dari itu, komunikasi yang baik juga membantu anak menyatukan fungsi setiap bahagian minda. Jadi, minda dapat berfungsi secara keseluruhan di mana akan kurangnya risiko anak untuk buat perangai, anak lebih memberi kerjasama, dan menjadi seorang yang empati (bertimbang rasa). Contoh mudah adalah dengan menyuruh anak terangkan apa yang terjadi sekiranya ada perkara yang berlaku. Ibu bapa tidak perlu beri penyelesaian, cuma perlu dengar dan nasihat sekiranya perlu.
.
#MIRIntellectual #MIR #MindStimulation #IMS #ParentingTips #RoadToABetterParent #Communication #Komunikasi #IbuBapaInteraktif
Komunikasi adalah salah satu elemen penting dalam keluarga kerana ia melambangkan keharmonian sesebuah keluarga. Ibu bapa harus berinteraksi dengan anak dan mendengar apa yang ingin anak ceritakan supaya anak tahu dia ada seseorang untuk bergantung harap. Sehubungan dengan itu, hubungan antara ibu bapa dan anak akan lebih baik dan anak akan rujuk ibu bapa jika mempunyai masalah. . Selain dari itu, komunikasi yang baik juga membantu anak menyatukan fungsi setiap bahagian minda. Jadi, minda dapat berfungsi secara keseluruhan di mana akan kurangnya risiko anak untuk buat perangai, anak lebih memberi kerjasama, dan menjadi seorang yang empati (bertimbang rasa). Contoh mudah adalah dengan menyuruh anak terangkan apa yang terjadi sekiranya ada perkara yang berlaku. Ibu bapa tidak perlu beri penyelesaian, cuma perlu dengar dan nasihat sekiranya perlu. . #MIRIntellectual  #MIR  #MindStimulation  #IMS  #ParentingTips  #RoadToABetterParent  #Communication  #Komunikasi  #IbuBapaInteraktif 
Selamat pagi! โ˜€๏ธ
.
Haaa adik-adik yang tengah cuti sekolah tu buat apa?
Mesti tengah seronok beraya lagi kan..
.
Beraya puas-puas sebelum habis cuti
.
2 hari sebelum mula sekolah, pastikan semua kelengkapan sekolah ada dan kerja sekolah siap
.
Ambil mood study sikit, ulangkaji balik apa yang cikgu ajar sebelum cuti hari tu
.
Okay?
.
Bagus! .
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #study #school #prepare #ulangkaji #holiday #syawal #rayaaidilfitri
@mir__intellectual mendapat kunjungan daripada pelawat yang berminat dengan Teknologi IMS yang dijalankan untuk kanak-kanak dan dewasa. Mereka sangat ingin tahu apakah sebenarnya tahap fokus yang mampu dicapai selepas mengikuti Program IMS.
.
.
Situasi A : 
Sifat ingin tahu pelawat yang menebal bagaimana orang dewasa yang telah dirangsang dengan Teknologi IMS dapat mengesan dan berupaya untuk mengimbas warna dengan mata tertutup. Pelawat cuba untuk lakukan tetapi tidak berjaya kerana belum mengikuti IMS.
.
.
Situasi B dan C :
Salah seorang yang telah mengikuti Program IMS menunjukkan demonstrasi kepada pelawat tadi tentang apa yang boleh dilakukan dengan tahap daya fokus yang sangat tinggi dengan mengimbas warna, huruf dan nombor dalam keadaan mata tertutup.
.
.
Rangsangan menggunakan Teknologi IMS ini bukanlah menjadikan keupayaan imbasan warna, nombor dan tulisan sebagai penanda aras utama kerana itu hanya dikira sebagai salah satu bukti menunjukkan peningkatan daya fokus minda yang telah meningkat dengan kadar drastik berbanding sebelum mengikuti IMS. Apa yang penting adalah keupayaan kita berfikir dan menyelesaikan masalah dengan lebih cepat, tepat dan betul serta memaksimumkan potensi diri ke tahap luar biasa.
.
.
#MIR #MIRIntellectual #IMS #MindStimulation #TeknologiIMS #LuarBiasa #videoViral #pendidikan #education #focus 
@motifviral 
@mstaronlineofficial 
@tv3malaysia @mhi_tv3 
@astroceria @astrogempak 
@hotfm976 @era.je 
@tv9malaysia @tvalhijrah114
@mir__intellectual mendapat kunjungan daripada pelawat yang berminat dengan Teknologi IMS yang dijalankan untuk kanak-kanak dan dewasa. Mereka sangat ingin tahu apakah sebenarnya tahap fokus yang mampu dicapai selepas mengikuti Program IMS. . . Situasi A : Sifat ingin tahu pelawat yang menebal bagaimana orang dewasa yang telah dirangsang dengan Teknologi IMS dapat mengesan dan berupaya untuk mengimbas warna dengan mata tertutup. Pelawat cuba untuk lakukan tetapi tidak berjaya kerana belum mengikuti IMS. . . Situasi B dan C : Salah seorang yang telah mengikuti Program IMS menunjukkan demonstrasi kepada pelawat tadi tentang apa yang boleh dilakukan dengan tahap daya fokus yang sangat tinggi dengan mengimbas warna, huruf dan nombor dalam keadaan mata tertutup. . . Rangsangan menggunakan Teknologi IMS ini bukanlah menjadikan keupayaan imbasan warna, nombor dan tulisan sebagai penanda aras utama kerana itu hanya dikira sebagai salah satu bukti menunjukkan peningkatan daya fokus minda yang telah meningkat dengan kadar drastik berbanding sebelum mengikuti IMS. Apa yang penting adalah keupayaan kita berfikir dan menyelesaikan masalah dengan lebih cepat, tepat dan betul serta memaksimumkan potensi diri ke tahap luar biasa. . . #MIR  #MIRIntellectual  #IMS  #MindStimulation  #TeknologiIMS  #LuarBiasa  #videoViral  #pendidikan  #education  #focus  @motifviral @mstaronlineofficial @tv3malaysia @mhi_tv3 @astroceria @astrogempak @hotfm976 @era.je @tv9malaysia @tvalhijrah114
The BadYogiโ€ข Body is not stiff , Mind is stiff. Letting the strain go. Expanding and stretching into a new form of Energy. Good Morning My fellow troops. ๐Ÿ˜ŠโœŒ๐Ÿผ๐Ÿคธ๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ #badyogi #stretch #morningyoga #menyoga #yogisofinstagram #mindstimulation #lifeforms #beachtown #someoneteachme #vibration #ฤฑnnercore #pullamuscleortwo ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿ˜… peace
Sometimes you have to switch it up.
#classy #sassy #sexylibrarian #smart #sensual #intellectual #mindstimulation
Just a few of the reasons. I canโ€™t adult without caffeine. #MorningTime #RiseAndCaffinate #RiseAndGrind #GetSome #BJJ #JiuJitsu #JiuJitsuMotivation #MindStimulation #Savage
Morning READ ๐Ÿ“š๐Ÿ“๐Ÿ’ž #hairmagazine #reading #knowledgeispower #blackbeauty #hypehair #mindstimulation #creativedesign ๐Ÿ’†๐Ÿฝ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’…๐Ÿฟ๐Ÿ’“
Wan ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri

Maaf Zahir dan Batin

#mir #intellectual
#mindstimulation
#berprinsip
#setiawangsaunited
#setiaunited
#setiawangsa
Selamat Hari Raya Aidilfitri!
.
Dalam menyambut aidilfitri, pernahkah kita terfikir akan maksud sebenar aidilfitri itu sendiri
.
Dari segi bahasa, Aidilfitri bermaksud kembali kepada fitrah yakni kembali kepada asal kejadian manusia yang bersih dari dosa.
.
Perayaan Hari Raya Aidilfitri merupakan hadiah kepada umat Islam yang telah berpuasa selama sebulan dan Aidilfitri di sambut buat pertama kalinya selepas Perang Badar (17 Ramadhan tahun ke-2 Hijrah) di mana umat Islam telah meraih kemenangan walaupun hanya 319 orang tentera Muslimin menentang 1000 pasukan kafir Quraisy.
Jadi pada tahun itu, Rasulullah SAW dan para sahabat merayakan dua kemenangan, iaitu kejayaan dalam Perang Badar dan kejayaan menakluk hawa nafsu sepanjang sebulan berpuasa. Maka lahirlah ungkapan โ€˜Minal โ€˜Aidin wal Faizinโ€™ di mana ungkapan lengkapnya adalah โ€˜Allahummaj โ€˜alna minal โ€˜aidin walfaizinโ€™: โ€˜Ya Allah, jadikanlah kami termasuk orang-orang yang kembali (dari Perang Badar) dan mendapatkan kemenanganโ€™
.
Diriwayatkan, Rasulullah SAW dan para sahabat menunaikan solat Aidilfitri yang pertama dalam keadaan luka-luka yang masih belum pulih dan letih akibat Perang Badar. Dari Jubair bin Nufair, dia berkata, bahawa jika para sahabat Rasulullah SAW pada hari raya Aidilfitri (dan Aidiladha) dan berjumpa satu sama lain, mereka saling mengucapkan:
โ€œTaqobbalallahu minna wa minka (Semoga Allah menerima amal kami dan amal kalian).โ€
.
Jadi, Hari Raya Aidilfitri adalah anugerah yang Allah turunkan sebagai hadiah untuk umat Islam, bukan sahaja sebagai kemenangan dalam bentuk fizikal tetapi kejayaan kerana berjaya menakluk nafsu dalam bulan Ramadan. Seharusnya, umat Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri dengan membanyakkan bertahmid dan bertasbih sebagai tanda bersyukur kepada Allah SWT bersempena dengan kemuliaan hari kemenangan itu.
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #Aidilfitri #Syawal #Eid
Selamat Hari Raya Aidilfitri! . Dalam menyambut aidilfitri, pernahkah kita terfikir akan maksud sebenar aidilfitri itu sendiri . Dari segi bahasa, Aidilfitri bermaksud kembali kepada fitrah yakni kembali kepada asal kejadian manusia yang bersih dari dosa. . Perayaan Hari Raya Aidilfitri merupakan hadiah kepada umat Islam yang telah berpuasa selama sebulan dan Aidilfitri di sambut buat pertama kalinya selepas Perang Badar (17 Ramadhan tahun ke-2 Hijrah) di mana umat Islam telah meraih kemenangan walaupun hanya 319 orang tentera Muslimin menentang 1000 pasukan kafir Quraisy. Jadi pada tahun itu, Rasulullah SAW dan para sahabat merayakan dua kemenangan, iaitu kejayaan dalam Perang Badar dan kejayaan menakluk hawa nafsu sepanjang sebulan berpuasa. Maka lahirlah ungkapan โ€˜Minal โ€˜Aidin wal Faizinโ€™ di mana ungkapan lengkapnya adalah โ€˜Allahummaj โ€˜alna minal โ€˜aidin walfaizinโ€™: โ€˜Ya Allah, jadikanlah kami termasuk orang-orang yang kembali (dari Perang Badar) dan mendapatkan kemenanganโ€™ . Diriwayatkan, Rasulullah SAW dan para sahabat menunaikan solat Aidilfitri yang pertama dalam keadaan luka-luka yang masih belum pulih dan letih akibat Perang Badar. Dari Jubair bin Nufair, dia berkata, bahawa jika para sahabat Rasulullah SAW pada hari raya Aidilfitri (dan Aidiladha) dan berjumpa satu sama lain, mereka saling mengucapkan: โ€œTaqobbalallahu minna wa minka (Semoga Allah menerima amal kami dan amal kalian).โ€ . Jadi, Hari Raya Aidilfitri adalah anugerah yang Allah turunkan sebagai hadiah untuk umat Islam, bukan sahaja sebagai kemenangan dalam bentuk fizikal tetapi kejayaan kerana berjaya menakluk nafsu dalam bulan Ramadan. Seharusnya, umat Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri dengan membanyakkan bertahmid dan bertasbih sebagai tanda bersyukur kepada Allah SWT bersempena dengan kemuliaan hari kemenangan itu. . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #Aidilfitri  #Syawal  #Eid 
Is there such a thing as a professional reader? ๐Ÿ’๐Ÿปโ€โ™€๏ธ What happened to free pizza for reading??? #read #books #booklife #somany #notenoughtime #mindset #knowledge #mindstimulation #tempe #arizona
Setahun sekali menunaikan tanggungjawab terhadap keluarga besar.. Bukan tambah keluarga ye. Korang jgn mcm2.. ๐Ÿ˜Ž

#mir #intellectual
#mindstimulation
#berprinsip 
#setiawangsaunited
#setiaunited
#setiawangsa
Keluarga MIR Intellectual iftar bersama โค๏ธ
.
Thank you for the treat! 
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #iftar #bukapuasa #ramadhanke27
Selamat tengahari semua!
.
Lagi 3 hari nak raya
.
Haaa persiapan raya dh siap ke?
. 
Tengah2 mengemas tu meh nak kongsi sikit macam mana nak pastikan raya ni anak ikut peraturan dan tak buat hal
.
1. Pastikan kita dah ajar anak hidup bersistem. Apa boleh buat apa tak boleh. Tetapkan masa utk tonton tv dan lain-lain
2. Kontrol emosi kalau anak buat hal. Bertenang dan fikir apa nak buat? .
Okay selamat mengemas rumah dan selamat beramal ibadah sebelum Ramadhan pergi meninggalkan kita ๐Ÿ˜ข. #MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing
Selamat tengahari semua! . Lagi 3 hari nak raya . Haaa persiapan raya dh siap ke? . Tengah2 mengemas tu meh nak kongsi sikit macam mana nak pastikan raya ni anak ikut peraturan dan tak buat hal . 1. Pastikan kita dah ajar anak hidup bersistem. Apa boleh buat apa tak boleh. Tetapkan masa utk tonton tv dan lain-lain 2. Kontrol emosi kalau anak buat hal. Bertenang dan fikir apa nak buat? . Okay selamat mengemas rumah dan selamat beramal ibadah sebelum Ramadhan pergi meninggalkan kita ๐Ÿ˜ข. #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing 
One Day...give me friendship and a bond before a title!! That importance is so relevant that if Iโ€™m not getting your vibes towards that...move left!!! Conversation is everything and not just via text โœ… if I canโ€™t talk to you for a long time without getting bored iont even want ya lolll #Facts ๐Ÿ’ฏ #dating #singlelife #conversation #sapiosexual #mindstimulation #goals #oneday #instaquotes #quotes #inspiration #godwillblessme #patience #virtuouswoman #thekey #relationshipgoal #goals #love #reallove #loyallove #bestfriendtypelove #takeheed
One Day...give me friendship and a bond before a title!! That importance is so relevant that if Iโ€™m not getting your vibes towards that...move left!!! Conversation is everything and not just via text โœ… if I canโ€™t talk to you for a long time without getting bored iont even want ya lolll #Facts  ๐Ÿ’ฏ #dating  #singlelife  #conversation  #sapiosexual  #mindstimulation  #goals  #oneday  #instaquotes  #quotes  #inspiration  #godwillblessme  #patience  #virtuouswoman  #thekey  #relationshipgoal  #goals  #love  #reallove  #loyallove  #bestfriendtypelove  #takeheed 
As the weather gets warmer, all the little hibernating critters come back out to play, and little miss Olive wants to say hi to all of them! A natural response from most dog owners would to either try to stop their dog, or simply allow them dive into their natural instinct. Then, there's me: I want fully explore this trait, while learning how to reinforce it with proper redirection and connection!! ๐Ÿ™Œ So, next week, we'll be taking this fun little Barn Hunt course with @smartdogtraining! I honestly have no clue what to expect, but I'm stoked to find out!... and, I think Olive will be too!! ๐Ÿ˜…

#mindstimulation #positivereinforcement #dogtraining #naturalinstinct #ratting #yyjdogs #westcoastdog #rescuemutt #rawfeddog #mixedbreed #rescuedogs #rescueismyfavoritebreed #vanisledog #islanddog #yyj #blackdog #Victoriabc #canadiandogs #rescuedogsofinstagram #vancouverislanddogs
As the weather gets warmer, all the little hibernating critters come back out to play, and little miss Olive wants to say hi to all of them! A natural response from most dog owners would to either try to stop their dog, or simply allow them dive into their natural instinct. Then, there's me: I want fully explore this trait, while learning how to reinforce it with proper redirection and connection!! ๐Ÿ™Œ So, next week, we'll be taking this fun little Barn Hunt course with @smartdogtraining! I honestly have no clue what to expect, but I'm stoked to find out!... and, I think Olive will be too!! ๐Ÿ˜… #mindstimulation  #positivereinforcement  #dogtraining  #naturalinstinct  #ratting  #yyjdogs  #westcoastdog  #rescuemutt  #rawfeddog  #mixedbreed  #rescuedogs  #rescueismyfavoritebreed  #vanisledog  #islanddog  #yyj  #blackdog  #Victoriabc  #canadiandogs  #rescuedogsofinstagram  #vancouverislanddogs 
Neitzsche just called me out! Lol! Iโ€™ve always been intrigued by his thought provoking essays regarding cultural theory and the meaning of existence, to name just a few. As easily as my noodle untangles reading Philosophy, Neitzsche sometimes ties my noodle into knots. It gets to a point of deductive reasoning past comprehension. Sometimes a downward or upward spiral of questioning begins. Needless to say, I enjoy this type of mental stimulation immensely, because it forces me to question stagnant theories or convictions that may need unhinging. Enjoy. #fredrichnietzsche #provacateur #mindstimuli #fascinating ๐Ÿ’ซ๐Ÿ’ก
Neitzsche just called me out! Lol! Iโ€™ve always been intrigued by his thought provoking essays regarding cultural theory and the meaning of existence, to name just a few. As easily as my noodle untangles reading Philosophy, Neitzsche sometimes ties my noodle into knots. It gets to a point of deductive reasoning past comprehension. Sometimes a downward or upward spiral of questioning begins. Needless to say, I enjoy this type of mental stimulation immensely, because it forces me to question stagnant theories or convictions that may need unhinging. Enjoy. #fredrichnietzsche  #provacateur  #mindstimuli  #fascinating  ๐Ÿ’ซ๐Ÿ’ก
Alhamdulillah. Selesai program @mir__intellectual Mind Stimulation. 
Stimulate ur btain for a better future.. #mir #intellectual #mindstimulation
#berprinsip 
#setiawangsaunited
#setiaunited
Cikgu Viral kita sudah!
.
Anda bila lagi??
.
RepostBy @safri_intellectual: "Antara peserta IMS Dewasa yang telahpun berjaya menyerlahkan diri dengan tahap fokus yang optimum.
.
Jom... anda bila lagi??? Serta keluarga @mir__intellectual  sekarang...
.
#IMSdewasa
#potensidiri
#fokus #focus 
#MIRintellectual
#teknologiIMS
#bakatterpendam
#MindStimulation
" (via #InstaRepost @AppsKottage)i
Tiada yang mustahil! .
RepostBy @safri_intellectual: "Antara peserta IMS Dewasa yang telahpun berjaya menyerlahkan diri dengan tahap fokus yang optimum.
.
Jom... anda bila lagi??? Serta keluarga @mir__intellectual  sekarang...
.
#IMSdewasa
#potensidiri
#fokus
#MIRintellectual 
#teknologiIMS
#bakatterpendam
#MindStimulation " (via #InstaRepost @AppsKottage)
RepostBy @safri_intellectual: "Antara peserta IMS Dewasa yang telahpun berjaya menyerlahkan diri dengan tahap fokus yang optimum.
.
Jom... anda bila lagi??? Serta keluarga @mir__intellectual  sekarang...
.
#IMSdewasa
#potensidiri
#fokus
#MIRintellectual
#teknologiIMS
#bakatterpendam
#MindStimulation " (via #InstaRepost @AppsKottage)
Alhamdulillah semalam pihak MIR Intellectual telah bermesyuarat bersama Yayasan Pendidikan Malaysia. .
In shaa Allah lebih banyak penambahbaikan boleh dilakukan dengan kerjasama antara dua pihak.
.
Moga Allah permudahkan segala urusan
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #collaboration #YayasanPendidikanMalaysia
Alhamdulillah selesai sudah open booth di SK sri Bonus
.
.
Terima kasih kepada pihak sekolah kerana sudi bekerjasama dengan kami terutama sekali kepada Cikgu Mazerul (PKHem)๐Ÿ‘จ๐Ÿปโ€๐Ÿ’ผ
.
.
Maaf atas segala kekurangan๐Ÿ™๐Ÿป
.
Adik adik semua memang โ€˜Luar Biasaโ€™ ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป
.
.
#MIR #MIRintellectua #Mindstimulation #mirsharing #openbooth #FreeSkillTest 
#SkSriBonus #adikadikLuarBiasa
Alhamdulillah selesai sudah open booth di SK sri Bonus . . Terima kasih kepada pihak sekolah kerana sudi bekerjasama dengan kami terutama sekali kepada Cikgu Mazerul (PKHem)๐Ÿ‘จ๐Ÿปโ€๐Ÿ’ผ . . Maaf atas segala kekurangan๐Ÿ™๐Ÿป . Adik adik semua memang โ€˜Luar Biasaโ€™ ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป . . #MIR  #MIRintellectua  #Mindstimulation  #mirsharing  #openbooth  #FreeSkillTest  #SkSriBonus  #adikadikLuarBiasa 
Open booth di Sekolah Kebangsaan Sri Bonus sempena Hari Terbuka Sekolah.
.
.
Alhamdulillah feedback positif dari ibubapa.
.
.
Setiap ibu bapa mahukan yg terbaik utk anak anaknya ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป
.
.
#MIR #MIRintellectual #mirsharing #Mindstimulation #Openbooth #SkillTest #SesiPerkongsian #ibubapaprihatin
Ciri-ciri pemimpin yang baik
.
1. Jujur dan boleh dipercayai
2. Bertanggungjawab
3. Mampu tetapkan prioriti
4. Mampu membahagikan tugas
5. Pantas menangani masalah
6. Memiliki sikap positif
7. Kemampuan berkomunikasi secara efektif
8. Mampu mengendalikan apa jua keadaan 
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #pemimpin #leader
Ciri-ciri pemimpin yang baik . 1. Jujur dan boleh dipercayai 2. Bertanggungjawab 3. Mampu tetapkan prioriti 4. Mampu membahagikan tugas 5. Pantas menangani masalah 6. Memiliki sikap positif 7. Kemampuan berkomunikasi secara efektif 8. Mampu mengendalikan apa jua keadaan #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #pemimpin  #leader 
Tahukah anda sayur-sayuran banyak khasiatnya?
.
๐Ÿ… Menguatkan sistem imun kuat
๐Ÿ… Mencantikkan kulit .
๐Ÿ… Membina dan perbaiki tulang
๐Ÿ… Menangani masalah kesihatan
๐Ÿ… Membantu proses penurunan berat badan
.
๐Ÿ…Mengurangkan risiko penyakit berbahaya
๐Ÿ… Kaya dengan sumber protein dan mineral .
๐Ÿ… Bagus untuk tumbesaran kanak-kanak
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #sayursayuran #vegetables
Tahukah anda sayur-sayuran banyak khasiatnya? . ๐Ÿ… Menguatkan sistem imun kuat ๐Ÿ… Mencantikkan kulit . ๐Ÿ… Membina dan perbaiki tulang ๐Ÿ… Menangani masalah kesihatan ๐Ÿ… Membantu proses penurunan berat badan . ๐Ÿ…Mengurangkan risiko penyakit berbahaya ๐Ÿ… Kaya dengan sumber protein dan mineral . ๐Ÿ… Bagus untuk tumbesaran kanak-kanak #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #sayursayuran  #vegetables 
Pastikan anak ada masa untuk bermain di luar rumah
.
Aktiviti di luar rumah sangat bagus untuk perkembangan minda anak
.
Pantau masa anak bersama gadget dan prinatin terhadap perkembangan minda anak
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #playtime #kids
Hampir 3000 kes buli dilaporkan setiap tahun dan hal ini amat merunsingkan ibu bapa sama ada anak dibuli atau membuli. .
Anak zaman kini amat terdedah dengan kecanggihan teknologi di mana segalanya terletak di hujung jari. Media hari ini sangat mempengaruhi pembentukan personaliti dan tingkah laku anak, jadi penggunaan smartphone, tab, laptop dan lain-lain haruslah dihadkan demi kebaikan anak.
.
Ibu bapa harus peka dan sensitif akan perubahan yang berlaku dalam diri anak, hal ini kerana sikap anak akan berubah sekiranya ada sesuatu berlaku pada diri mereka. .
Pastikan anak tahu bahawa ibu bapa mereka akan sentiasa ada untuk mereka terutamanya di saat memerlukan. Ibu bapa yang baik akan menyokong serta menerima anak seadanya dan juga menjadi tempat anak luahkan perasaan. .
Anak yang dibesarkan oleh ibu bapa yang responsifnya konsisten akan membesar dengan lebih baik dari segi emosi, sosial, dan kesihatan mental. 
#MIRIntellectual #MIR #MindStimulation #IMS #ParentingTips #RoadToABetterParent #BeASafeHeaven #LindungiAnak #IbuBapaResponsif #IbuBapaPeka
Hampir 3000 kes buli dilaporkan setiap tahun dan hal ini amat merunsingkan ibu bapa sama ada anak dibuli atau membuli. . Anak zaman kini amat terdedah dengan kecanggihan teknologi di mana segalanya terletak di hujung jari. Media hari ini sangat mempengaruhi pembentukan personaliti dan tingkah laku anak, jadi penggunaan smartphone, tab, laptop dan lain-lain haruslah dihadkan demi kebaikan anak. . Ibu bapa harus peka dan sensitif akan perubahan yang berlaku dalam diri anak, hal ini kerana sikap anak akan berubah sekiranya ada sesuatu berlaku pada diri mereka. . Pastikan anak tahu bahawa ibu bapa mereka akan sentiasa ada untuk mereka terutamanya di saat memerlukan. Ibu bapa yang baik akan menyokong serta menerima anak seadanya dan juga menjadi tempat anak luahkan perasaan. . Anak yang dibesarkan oleh ibu bapa yang responsifnya konsisten akan membesar dengan lebih baik dari segi emosi, sosial, dan kesihatan mental. #MIRIntellectual  #MIR  #MindStimulation  #IMS  #ParentingTips  #RoadToABetterParent  #BeASafeHeaven  #LindungiAnak  #IbuBapaResponsif  #IbuBapaPeka 
Selalu refleksi diri malam sebelum tidurkan?
.
Tapi hari ni jom refleksi diri pepagi nih
.
Fikir semalam buat apa dan hari ni nak buat apa .
Moga hari ini lebih baik dari semalam
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #RefleksiDiri #BetterThanYesterday #LebihBaikDariSemalam
Think creatively
.
Think out of the box
.
In whatever you do
.
You will see the difference
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #think #creative #outofthebox
Selamat beriftar semua! ๐Ÿ‰๐Ÿ›๐Ÿง
.
Sedapnya kalau dapat ice chocolate McD nih ๐Ÿคค๐Ÿคค๐Ÿคค
.
Jangan lupa kejar lailatul qadar ๐Ÿ’ช๐Ÿผ
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #iftar #selamatberbukapuasa #McDonalds
Just another random thought.Let it flow!! #RandomThought #MindMotivation #MindStimulation #Evolve #IGotMe
Tahu tak apa fungsi kapal angkasa?
.
Selalu tengok gambar jer kan
.
Kapal angkasa lepas adalah sejenis kenderaan atau mesin yang dicipta untuk ke angkasa lepas
.
Buat apa dekat angkasa lepas tu? ๐Ÿง
.
Antaranya untuk komunikasi, pemantauan bumi, meteorologi, pandu arah dan penjelajahan planet
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #kapalangkasalepas #spacecraft
Tahu tak apa fungsi kapal angkasa? . Selalu tengok gambar jer kan . Kapal angkasa lepas adalah sejenis kenderaan atau mesin yang dicipta untuk ke angkasa lepas . Buat apa dekat angkasa lepas tu? ๐Ÿง . Antaranya untuk komunikasi, pemantauan bumi, meteorologi, pandu arah dan penjelajahan planet . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #kapalangkasalepas  #spacecraft 
Membaca
.
Bosankan?
.
Macam mana nak seronok membaca?
.
Meh nak kongsi
.
1. Mulakan bacaan hanya selama 10 minit
2. Pergi perpustakaan
3. Pelbagaikan genre buku yang dibaca
4. Pastikan ada penanda buku baru
5. Baca buku di luar rumah
6. Komited jika ada melakukan Cabaran Membaca Tahunan
.
Selamat mencuba!
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #membaca #seronok #fun #reading
Membaca . Bosankan? . Macam mana nak seronok membaca? . Meh nak kongsi . 1. Mulakan bacaan hanya selama 10 minit 2. Pergi perpustakaan 3. Pelbagaikan genre buku yang dibaca 4. Pastikan ada penanda buku baru 5. Baca buku di luar rumah 6. Komited jika ada melakukan Cabaran Membaca Tahunan . Selamat mencuba! . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #membaca  #seronok  #fun  #reading 
Ramai yang mengimpikan keluarga bahagia yang sakinah mawaddah warahmah ๐Ÿ’ž
.
5 ciri-ciri keluarga bahagia
.
๐Ÿ’ Komunikasi yang berkesan
๐Ÿ’ Berusaha sebaik mungkin untuk menjalankan tanggungjawab dengan sempurna di samping berusaha menerima kekurangan
๐Ÿ’ Banyakkan aktiviti bersama yang akan mengeratkan lagi hubungan
๐Ÿ’ Tunjukkan teladan yang baik
๐Ÿ’ Mendekatkan diri kepada Allah .
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #keluarga #bahagia #sakinahmawaddahwarahmah
Ramai yang mengimpikan keluarga bahagia yang sakinah mawaddah warahmah ๐Ÿ’ž . 5 ciri-ciri keluarga bahagia . ๐Ÿ’ Komunikasi yang berkesan ๐Ÿ’ Berusaha sebaik mungkin untuk menjalankan tanggungjawab dengan sempurna di samping berusaha menerima kekurangan ๐Ÿ’ Banyakkan aktiviti bersama yang akan mengeratkan lagi hubungan ๐Ÿ’ Tunjukkan teladan yang baik ๐Ÿ’ Mendekatkan diri kepada Allah . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #keluarga  #bahagia  #sakinahmawaddahwarahmah 
Hello followers ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜ ๐Ÿ’œ๐Ÿถ So this is a game my mummy and I play... it's called the "Touch" or "Hand Target" game!! ๐Ÿถ๐Ÿ’œ .
This is a game developed for a number of different reasons :
.
.
โœ” To help keep your dogs attention.  It's great to get them looking at your hands, and I mainly started training Jura to do this when we started agility as looking at my hands is one of the key things for her commands in agility. .
. โœ” Can  be used to help nervous/anxious dogs when they are in places they don't particularly like - so to distract them and encourage them away from the noise, object, person or animal causing them distress. โœ” Useful for dogs who are human shy, and it can be a stepping stone to teaching them that hands are a positive thing instead of negative, as they will get praise and food via your hands. .
.
โœ”  Great way to start teaching your dog to touch certain objects or toys with their nose. .
.
I strongly recommend this game as it is another form of enrichment for your dog, and can really get them thinking.  I shall post another video soon to show you how you can teach your dog this game. ๐Ÿคš๐Ÿป๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜
.
.
#Jura #papsofjuraย  #cockerspaniel #showcockerspaniel #blueroan #blueroancocker #posing #poser #dogsofinstagram #thegreatoutdoors #theworldaccordingtojura #lovelife #happy #happypup #followforfollow #cockersofinstagram #touch #touchgames #doggames #mindfulness #stimulation #mindstimulation #doggygames #dogtouchgame #dogtraining #trainyourdog
Hello followers ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜ ๐Ÿ’œ๐Ÿถ So this is a game my mummy and I play... it's called the "Touch" or "Hand Target" game!! ๐Ÿถ๐Ÿ’œ . This is a game developed for a number of different reasons : . . โœ” To help keep your dogs attention. It's great to get them looking at your hands, and I mainly started training Jura to do this when we started agility as looking at my hands is one of the key things for her commands in agility. . . โœ” Can be used to help nervous/anxious dogs when they are in places they don't particularly like - so to distract them and encourage them away from the noise, object, person or animal causing them distress. โœ” Useful for dogs who are human shy, and it can be a stepping stone to teaching them that hands are a positive thing instead of negative, as they will get praise and food via your hands. . . โœ” Great way to start teaching your dog to touch certain objects or toys with their nose. . . I strongly recommend this game as it is another form of enrichment for your dog, and can really get them thinking. I shall post another video soon to show you how you can teach your dog this game. ๐Ÿคš๐Ÿป๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿ˜ . . #Jura  #papsofjura ย  #cockerspaniel  #showcockerspaniel  #blueroan  #blueroancocker  #posing  #poser  #dogsofinstagram  #thegreatoutdoors  #theworldaccordingtojura  #lovelife  #happy  #happypup  #followforfollow  #cockersofinstagram  #touch  #touchgames  #doggames  #mindfulness  #stimulation  #mindstimulation  #doggygames  #dogtouchgame  #dogtraining  #trainyourdog 
Semua perkara perlukan idea, ilham
.
Jadi, macam mana nak ada banyak idea??
.
Jawapannya adalah dengan...
.
MEMBACA
.
Yes!
.
READING
.
Apa-apa bahan bacaan berilmiah tak kira lah buku, ebook, majalah, komik, surat khabar.
.
Asalkan dapat sesuatu selepas membaca
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #membaca #ideas #ilham
Semua perkara perlukan idea, ilham . Jadi, macam mana nak ada banyak idea?? . Jawapannya adalah dengan... . MEMBACA . Yes! . READING . Apa-apa bahan bacaan berilmiah tak kira lah buku, ebook, majalah, komik, surat khabar. . Asalkan dapat sesuatu selepas membaca . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #membaca  #ideas  #ilham 
Era teknologi kini, anak-anak makin terdedah kepada gadget dan segalanya di hujung jari
.
Peranan ibu bapa amat penting dalam mendidik supaya teknologi yang ada digunakan sebaiknya
.
Pantau dan kawal masa anak bersama gadget
.
Jadikan masa bersama gadget sebagai reward setelah anak berjaya siapkan sesuatu perkara
.
Dengan itu, anak akan lebih menghargai penggunaan gadget dan ianya memudahkan ibu bapa untuk mendidik anak
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #gadget #pantau #anak #teknologi #masa
Era teknologi kini, anak-anak makin terdedah kepada gadget dan segalanya di hujung jari . Peranan ibu bapa amat penting dalam mendidik supaya teknologi yang ada digunakan sebaiknya . Pantau dan kawal masa anak bersama gadget . Jadikan masa bersama gadget sebagai reward setelah anak berjaya siapkan sesuatu perkara . Dengan itu, anak akan lebih menghargai penggunaan gadget dan ianya memudahkan ibu bapa untuk mendidik anak . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #gadget  #pantau  #anak  #teknologi  #masa 
PECUTAN 10 MALAM TERAKHIR
.
.
"Rasulullah apabila masuk malam 10 terakhir Ramadhan. Baginda menghidupkan malam (dengan ibadat), mengejutkan keluarganya (bangun beribadat), bersungguh-sungguh (dalam beribadat) dan uzlah (mengasingkan diri) daripada isteri-isterinya"
.
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
.
.
Senjata utama umat islam adalah doa. Sempena 10 malam terakhir Ramadhan berdoa bersungguh-sungguh semoga doa kita di makbulkan Allah SWT
.
.
Aminn
.
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #SalamRamadhan #10malamterakhir #LailatulQadar
PECUTAN 10 MALAM TERAKHIR . . "Rasulullah apabila masuk malam 10 terakhir Ramadhan. Baginda menghidupkan malam (dengan ibadat), mengejutkan keluarganya (bangun beribadat), bersungguh-sungguh (dalam beribadat) dan uzlah (mengasingkan diri) daripada isteri-isterinya" . (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) . . Senjata utama umat islam adalah doa. Sempena 10 malam terakhir Ramadhan berdoa bersungguh-sungguh semoga doa kita di makbulkan Allah SWT . . Aminn . . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #SalamRamadhan  #10malamterakhir  #LailatulQadar 
Pernah tak kena migrain?
.
Sakit kepala secara kerap
.
Simptom migrain:
1. Nampak bintik-bintik cahaya pada mata
2. Rasa tertekan
3. Susah nak tidur
4. Hidung tersumbat atau mata berair
5. Sakit belakang mata
6. Sakit tengkuk
7. Kerap menguap
8. Sensitif kepada cahaya, bunyi, dan bau
.
Peka terhadap kesihatan anda dan amalian gaya hidup sihat! 
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #migrain #sakitkepala
Pernah tak kena migrain? . Sakit kepala secara kerap . Simptom migrain: 1. Nampak bintik-bintik cahaya pada mata 2. Rasa tertekan 3. Susah nak tidur 4. Hidung tersumbat atau mata berair 5. Sakit belakang mata 6. Sakit tengkuk 7. Kerap menguap 8. Sensitif kepada cahaya, bunyi, dan bau . Peka terhadap kesihatan anda dan amalian gaya hidup sihat! #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #migrain  #sakitkepala 
Tahukah anda?
.
Dalam pembelajaran, kita akan ingat 70% daripada apa yang dipelajari sekiranya kita mengajar seseorang atau kata mudahnya belajar secara berkumpulan(study group)
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #studygroup #belajar #berkumpulan #pelajar #kaedahbelajarberkesan
Cinta
.
Kasih sayang
.
Elemen yang penting sekali dalam sesebuah keluarga
.
Tanpa adanya cinta dan kasih sayang, mana mungkin sesebuah keluarga akan bahagia
.
Kerana dari cinta dan kasih sayanglah wujudnya rasa prihatin, ambil berat dan lain-lain
.
Marilah bersama bina sebuah keluarga yang penuh cinta dan kasih sayang
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #love #cinta #kasih #sayang #family #keluarga
Cinta . Kasih sayang . Elemen yang penting sekali dalam sesebuah keluarga . Tanpa adanya cinta dan kasih sayang, mana mungkin sesebuah keluarga akan bahagia . Kerana dari cinta dan kasih sayanglah wujudnya rasa prihatin, ambil berat dan lain-lain . Marilah bersama bina sebuah keluarga yang penuh cinta dan kasih sayang . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #love  #cinta  #kasih  #sayang  #family  #keluarga 
Alhamdulillah. Selesai sudah sesi perkongsian bersama ibu bapa dan guru di Tadika Sinar Bestari
.
Terima kasih kepada pihak Tadika Sinar Bestari atas peluang yang diberikan dan moga kerjasama ini akan berterusan
.
Maaf atas segala kekurangan dan in shaa Allah sesi perkongsian ini akan lebih diperbaiki dari masa ke masa
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #FreeSkillTest #SesiPerkongsian #Tadika #Children
Open booth for Skill Test
.
Since 9am till now
.
We are almost done!
.
Alhamdulillah received good feedback from parent
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #booth #SkillTest #parent #anak
Salam Ramadhan ke-18!
Moga amal terus dijalankan dengan istiqamah
.
Selamat mengejar malam Lailatul Qadar โค๏ธ
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #Ramadhan #Lailatulqadar #MIRsharing
Salam Nuzul Quran kepada seluruh umat Islam!
.
Pernah tak tertanya-tanya apa sebenarnya disebalik peristiwa Nuzul Quran?
.
Meh nak cerita .
Dalam Bahasa Arab, Nuzul bermaksud penurunan dan Al-Quran dari segi bahasa bermaksud sesuatu yang dibaca. Jadi, Nuzul Al-Quran adalah peristiwa penurunan pertama Al-Quran di mana Surah Al-Aโ€™laq merupakan surah pertama yang diturunkan
.
Al-Quran adalah mukjizat terbesar bagi seluruh umat Islam kerana Al-Quran merupakan kitab panduan hidup manusia serta menjadi rujukan utama umat Islam di samping sunnah Rasulullah s.a.w. .
Al-Quran diturunkan secara berperingkat dan akhirnya telah dijadikan mushaf iaitu dibukukan ketika zaman pemerintahan Khalifah Uthman Bin Affan
.
Sehingga kini, Al-Quran masih berkekalan dan kandungannya tidak pernah berubah walaupun sepotong ayat.
Moga perkongsian ini bermanfaat!
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #NuzulAlQuran #Islam
Salam Nuzul Quran kepada seluruh umat Islam! . Pernah tak tertanya-tanya apa sebenarnya disebalik peristiwa Nuzul Quran? . Meh nak cerita . Dalam Bahasa Arab, Nuzul bermaksud penurunan dan Al-Quran dari segi bahasa bermaksud sesuatu yang dibaca. Jadi, Nuzul Al-Quran adalah peristiwa penurunan pertama Al-Quran di mana Surah Al-Aโ€™laq merupakan surah pertama yang diturunkan . Al-Quran adalah mukjizat terbesar bagi seluruh umat Islam kerana Al-Quran merupakan kitab panduan hidup manusia serta menjadi rujukan utama umat Islam di samping sunnah Rasulullah s.a.w. . Al-Quran diturunkan secara berperingkat dan akhirnya telah dijadikan mushaf iaitu dibukukan ketika zaman pemerintahan Khalifah Uthman Bin Affan . Sehingga kini, Al-Quran masih berkekalan dan kandungannya tidak pernah berubah walaupun sepotong ayat. Moga perkongsian ini bermanfaat! . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #NuzulAlQuran  #Islam 
Hampir jam 10 malam dah
.
Mesti ada yang dah kepenatan balik dari terawih
.
Moreh lagi ke?
.
Haa sebelum tidur malam ni cuba refleksi diri
.
Fikir apa kita dah buat sepanjang Ramadhan ni?
.
Bandingkan dengan Ramadhan lepas
.
Ada beza ke tidak?
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #Moreh #Ramadhan #Tidur #RefleksiDiri #Fikir #Think
Kismis dan hafalan memang tak dapat dipisahkan
.
Amalan memakan kismis sangat digalakkan terutama untuk anak-anak
.
Kismis juga adalah makanan sunnah
.
Apa lagi khasiat kismis?
.
Mari kongsikan bersama
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #kismis #makanansunnah #kuatingatan
VR atau nama panjangnya Virtual Reality adalah persekitaran yang dihasilkan oleh komputer di mana pengguna boleh merasai realiti walaupun ianya hanya di alam maya.
.
VR banyak digunakan untuk gaming dan wayang 3D
.
Menarik bukan?
.
#MIR #MIRintelectual #MindStimulation #MIRsharing #VR #VirtualReality #Technology
Anak suka buat sepah?
Anak suka main colour?
Rasa serabut?
Jangan!
Kerana anak sedang dalam proses pembelajaran dan ianya penting untuk perkembangan minda anak
.
Biarkan anak dengan kreativiti mereka dan pastikan ada had dalam sesuatu perkara
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #AnakKreatif #Seni
Anak suka buat sepah? Anak suka main colour? Rasa serabut? Jangan! Kerana anak sedang dalam proses pembelajaran dan ianya penting untuk perkembangan minda anak . Biarkan anak dengan kreativiti mereka dan pastikan ada had dalam sesuatu perkara . #MIR  #MIRintellectual  #MindStimulation  #MIRsharing  #AnakKreatif  #Seni 
Pernah terfikir bahawa muzik juga bagus untuk ransang minda anak
.
Semenjak dari dalam kandungan lagi, muzik boleh digunakan untuk perkembangan minda anak
.
#MIR #MIRintellectual #MindStimulation #MIRsharing #MuzikdanAnak #MusicforKids #MusicforBaby